29 marca 2017 r. w Warszawie, podczas uroczystej Gali towarzyszącej Poland & CEE Retail Summit 2017, zostały rozdane nagrody „Retailer of the Year 2016. Wybrany przez Dostawców”, nagradzające najlepsze sieci handlowe w najważniejszych formatach. Jest to jedyne na rynku wyróżnienie przyznawane sieciom handlowym przez dostawców – producentów FMCG i dóbr trwałych.
W tym roku, aby lepiej odzwierciedlić charakterystykę rynku – wraz z partnerem merytorycznym odpowiadającym za metodologię i badanie Plebiscytu – firmą Nielsen, organizator przygotował pięć kategorii, w których odbywało się głosowanie: sieci multiformatowe, supermarkety, dyskonty, sklepy małego formatu oraz hurtownicy i dystrybutorzy. Wśród kryteriów ocenianych w ramach plebiscytu znajdują się m.in.: wizerunek i działania promocyjne sieci, współpraca przy rozwoju biznesu, współpraca z zespołem sieci, warunki handlowe, współpraca w łańcuchu dostaw.
Podczas Gali prowadzonej przez Caspra Haringa – Członka Zarządu Blue Business Media (organizator Plebiscytu), Szymona Mordasiewicza – Managing Directora firmy Nielsen (partnera merytorycznego Plebiscytu) oraz Bartłomieja Górznego – Head of Business Poland-Ukraine-Baltics z firmy TCC (partnera Gali), nagrodzone zostały następujące sieci handlowe:
– „Retailer of the Year 2016” w kategorii Sieci Multiformatowe: Carrefour Polska
Nagrodę odebrał Robert Noceń – Sekretarz Generalny Carrefour Polska
– „Retailer of the Year 2016” w kategorii Supermarkety: Intermarché
Nagrodę odebrała Luiza Zaklika – Dyrektor ds. Zakupów Intermarche
– „Retailer of the Year 2016” w kategorii Dyskonty: Biedronka
Nagrodę odebrała Katarzyna Scheer – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Jeronimo Martins Polska
– „Retailer of the Year 2016” w kategorii Sklepy Małego Formatu: Żabka
Nagrodę odebrała Anna Grabowska – Członek Zarządu ds. Komercyjnych Żabka Polska
– „Retailer of the Year 2016” w kategorii Hurtownicy i Dystrybutorzy: Selgros Cash&Carry
Nagrodę odebrał Mirosław Pietrusiński – Dyrektor hali Selgros w Warszawie Białołęce
– Nagroda Główna „Retailer of the Year 2016” – Sieć Handlowa Roku: Biedronka
Nagrodę odebrała: Katarzyna Scheer – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Jeronimo Martins Polska
Galę zakończył bankiet, w którym udział wzięli Uczestnicy Poland & CEE Retail Summit 2017. Kolejna edycja plebiscytu Retailer of the Year. Wybrany przez Dostawców odbędzie się w styczniu 2018 roku.
OOH magazine był partnerem wydarzenia.
KL