Logo

Marketing MIX

Nietypowa kampania Grow Up przygotowana przez Mercedes-Benz

Marka Mercedes-Benz na całym świecie, także w Polsce, kojarzy się z klasą, sukcesem, życiowymi osiągnięciami, ale także z… ustatkowaniem się. Ten zestaw tradycyjnych wartości jest atrakcyjny także dla nowego pokolenia konsumentów.

Dobra praca, udana rodzina, bezpieczna przyszłość nadal stanowią uniwersalny cel większości młodych ludzi. Natomiast nowym zjawiskiem jest – pozornie wykluczająca się – niechęć do utraty tego, co czyni życie młodych ekscytującym: przygody, ciągle nowych wrażeń, spontaniczności, wolności.

W jednej z najważniejszych w ostatnich latach, globalnej kampanii „Grow Up” Mercedes odnosi się do sytuacji, w jakiej znaleźli się obecnie młodzi ludzie, przewrotnie pokazując, że można zderzyć ze sobą te dwa światy. Możesz „dorosnąć”, nie tracąc nic ze swojego stylu, energii, autentyczności. Nie musisz popadać w banał i rutynowe ścieżki kariery. Masz prawo zachować swoją wolność i emocjonalność.

To bardzo nietradycyjny sposób opowiadania o tradycyjnych ideałach. Mercedes – marka, która łączy współczesny design i zaawansowaną technologię z wyjątkowym dziedzictwem – jest szczególnie predystynowana do podjęcia takiego dialogu z młodym pokoleniem kierowców.

Nietypowa, uderzająca autentyzmem zdjęć i energią kampania, skupia się w większym stopniu na stylu życia współczesnych „młodych dorosłych”, niż na samych samochodach, które im towarzyszą. Kampania jest największym przedsięwzięciem komunikacyjnym marki w obszarze content marketingu w historii. Składa się na nią blisko 100 materiałów filmowych i 90 layoutów wizerunkowych i produktowych, wykorzystywanych przede wszystkim w kanałach digital, ale także w kinach, telewizji, prasie, OOH. Gwiazdą kampanii, pojawiającą się wśród innych bohaterów, jest amerykański raper A$AP Rocky.

Adaptację kampanii na potrzeby polskiego rynku przygotowała agencja BBDO Warszawa, media zaplanował dom mediowy Zenith.

Na wszystkich rynkach, także w Polsce, kampania wywołuje żywe komentarze i dyskusje internautów, co nie dziwi, zważywszy na niespotykany w kampaniach marek samochodowych styl, a także charakter przekazu, wprost dotykającego życiowych dylematów generacji „X” i „Y”.

MW