Restauracja Genesis Restaurant & Cocktail Bar na Placu Europejskim zachwyca nie tylko wykwintną kartą dań i futurystyczną bryłą autorstwa architekta Przemysława Mac Stopy, lecz także dopracowaną w najmniejszym detalu identyfikacją wizualną. Ta ostatnia jest dziełem biura projektowego Lange&Lange.
Identyfikacja wizualna jest elementem spajającym estetykę i charakter miejsca. Projekt nawiązuje do architektury budynku, nazwy restauracji oraz elementów wystroju wnętrz.
Inspiracją do stworzenia logotypu była struktura DNA w postaci podwójnej helisy, natomiast na nośnikach identyfikacji wizualnej powtarza się motyw gałęzi i konarów drzew, przypominających jednocześnie konfigurację neuronów.
Wszechobecna biel doskonale komponuje się z delikatnymi motywami roślinnymi, które zdobią stoliki. – Zależało nam na efekcie, w którym każdy detal tworzy klimat miejsca. Wizyta w restauracji ma być harmonijnym doświadczeniem. Samo zetknięcie z kartą menu wprowadza gości w świat Genesis, nieco organiczny, wyrazisty i futurystyczny – mówi Aleksander Lange.
Tym co wyróżnia identyfikację wizualną Genesis Restaurant & Cocktail Bar jest także niestandardowe podejście do materiałów. Ażurowa, przestrzenna forma kart, płatników i wizytówek czy faktura serwetek nadają dodatkowego wymiaru i nawiązują do bryły budynku. Za dobór materiałów oraz produkcję nośników identyfikacji wizualnej odpowiedzialna była firma Advertis.
– Karty menu obudowane matowymi, niejako oszronionymi okładkami intrygują i stanowią wstęp do degustacji. Wizyta w restauracji ma być ucztą dla zmysłów – podkreśla Monika Gradasiewicz, Art Director Advertis.
Przykład Genesis Restaurant & Cocktail Bar pokazuje jak duże znaczenie w budowaniu atmosfery miejsca ma przemyślana identyfikacja wizualna. Poza walorami estetycznymi i funkcją użytkową, oddane w ręce gości materiały mogą być nośnikami znaczeń i subtelnie podkreślać efekt zamierzony przez projektantów wnętrz.
MW