Logo

Trade marketing

Trunki luksusowo opakowane: Pomysły na POS

Napoje alkoholowe, w szczególności te „z wyższej półki” wyróżniają się często pięknymi opakowaniami. Producenci alkoholi nie od dziś stawiają również na „oprawkę” zewnętrzną, a więc opakowania i inne materiały POS promujące ich marki. Oto kilka przykładów na dobry pomysł na POS i tego jak mogą wyglądać displaye z trunkami.

Opakowanie SRP Amber
Projekt: agencja Yazgot

Grand Imperial Porter Chili to ciemne, esencjonalne piwo typu Porter Bałtycki połączone z nutami ostrej papryki. Jest pierwszym w Polsce i jednym z nielicznych na świecie, ciemnym piwem z dodatkiem chili.

 

Pomysł na POS i założenie projektu to oddanie intensywnego, złożonego smaku oraz imperialnego charakteru gatunku Porter Bałtycki poprzez zdobione opakowanie zbiorcze. Bogata, roślinna ornamentyka grafiki i złoty kolor nawiązują do historii produktu, warzonego pierwotnie w carskiej Rosji, a głęboka czerwień podkreśla pikantny smak papryki. Całość utrzymana jest w eleganckim stylu, adekwatnym do produktów premium. Wyjątkowość piwa podkreśla dodatkowo prostokątny kształt etykiety, charakterystyczny dla win, rzadko występujący w kategorii piwo. Taki pomysł na POS – mocno zdobione opakowanie zbiorcze wyróżnia produkt na półce oraz pełni funkcję opakowania prezentowego. Jest to jeden z nielicznych na polskim rynku piwa przykładów opakowań kartonowych przeznaczonych dla sześciu sztuk. Ekspozytory kartonowe na ten rodzaj piwa zostały zadrukowane w technologii offsetowej.

Opakowanie Champanheira Salton
Producent: Ibema/FuturePack

Niesamowity projekt eleganckiego opakowania na szampana wyróżnia się funkcjonalnością. Bowiem nie jest to zwykłe pudełko tekturowe. Wykorzystano tu inny pomysł na POS – rozkładany pojemnik z lodem, w którym można chłodzić nie tylko butelkę z alkoholem. Dzięki warstwie barierowej nie ulega zniszczeniu po kontakcie z wodą, a jego klasyczny design zwraca uwagę miłośników szampana.

Projekt ten zachwycił nie tylko hiszpańskich konsumentów, ale również jury konkursu Worldstar 2014. Opakowanie stosować można również jako display reklamowy np. w czasie akcji związanych z degustacją.

Pudełko SRP na osiem puszek piwa 
Producent: Smurfit Kappa Olomouc (zdjęcie główne w tym artykule)

I kolejny pomysł na POS. Opakowania, które mogą posłużyć w sklepie jako ekpozytory kartonowe, wyróżniają się funkcjonalnością dopasowaną do ergonomii puszek. Po zerwaniu blokady oraz rozerwaniu frontu pudełka w zaznaczonych perforacją miejscach, konsument otrzymuje display, z którego puszki same się wysuwają. W ten oryginalny sposób opakowanie pełni nie tylko funkcję logistyczno-transportową oraz materiału POS, ale także stanowi wartość dodaną dla konsumenta.

Ewa Studniarek

Źródło: POSperita
posperita.pl

MW