Event MIX Hipnotyzujące kule KINEX od TSE

Hipnotyzujące kule KINEX od TSE

26
0
590_443_crop_news_6-8df3caab3b

Pod koniec zeszłego roku świat obiegła informacja, że McDonald’s uruchomił 400 restaurację w Polsce! Wcześniej firma świętowała jubileusz 25-lecia obecności w naszym kraju. Oba wydarzenia były dla McDonald’s bardzo ważne i uroczyście obchodzone. TSE było partnerem technologicznym obu uroczystości.

Zleceniodawca: Agencja 24/7Communication, klient docelowy: McDonald’s. Miejsce: Pin UP Studio, Warszawa. Co: Gala z okazji inauguracji 400 restauracji McDonald’s w Polsce. Termin: 9.02.2018 rok. Za koordynację działań ze strony TSE odpowiadał Piotr Basek, za realizację światła Marcin Kałużyński, za multimedia Robert Niziński i Piotr Nawrocki, za nagłośnienie Paweł Nowicki, za realizację koncertu Natalii Nykiel – Tomasz Kolski.

Piotr Basek, założyciel i członek zarządu TSE Grupa, a także koordynator wszystkich działań firmy przy tym wydarzeniu opowiada o szczegółach realizacji technicznej.

Zadaniem TSE było przygotowanie eventu z efektem WOW. McDonald’s zawsze robi ciekawe eventy, pracujemy z tą firmą od wielu lat, wiemy, że to wymagający klient, który lubi świeże rozwiązania technologiczne, jest otwarty na propozycje i ma do nas zaufanie. Agencja nakreśliła szczegółowo z jakiej okazji jest event, o co w nim chodzi i oczekiwała koncepcji. Z ich strony padła także sugestia odnośnie systemu, o którym słyszeli. Chodziło o nasz nowy system KINEX do kreowania przestrzeni. I to właśnie nas zainspirowało, żeby na bazie tego systemu zrobić całą koncepcję.

Efekt WOW przy użyciu kilku technologii, fot. Marcin Kałużyński

Żeby na całym suficie w Pin UP Studio powiesić system KINEX musieliśmy postawić olbrzymią konstrukcję. Udało nam się zrealizować koncept, ponieważ konstrukcję z jednej strony podwiesiliśmy do suwnicy znajdującej się w obiekcie. W ten sposób nie zabraliśmy za dużo miejsca przeznaczonego dla publiczności. Głównym elementem na scenie była dioda 3 mm, duża i półokragła. Był to element scenograficzny, na którym wyświetlane zostały animacje stanowiące część merytoryczną eventu. Boki i tył sali, do wysokości 6,5 m w górę wyczerniliśmy grubymi, czarnymi horyzontami (sytem Pipe and Drap), co znacznie poprawiło akustykę pomieszczenia. Pomiędzy KINEX-em umieszczonym na suficie montowaliśmy w absolutnie nieuporządkowany sposób ultracienkie listwy ledowe ProVideoStick (PVS), dłuższe, krótsze, nieregularne. Wszystkie efekty wyłaniały się z czerni. Listwy video nie świeciły całe, tylko ich poszczególne elementy. Stwarzało to wrażenie, jakby ich w ogóle nie było, a nagle się pojawiały. Oba systemy były synchronizowane z animacjami wyświetlanymi na diodzie. Logo imprezy, w którym użyto liczby 400 było przygotowane tak, że zamiast zer pojawiły się białe kule nawiązujące do sytemu KINEX.

Moment otwarcia był zaaranżowany w ten sposób, że kule KINEX zjechały w dół, pojawiło się logo na diodzie oraz wybuch, który przeszedł na listwy PVS. Oba systemy Kinex i PVS pozwoliły nam wyjść poza płaski ekran i zagrać w przestrzeni całego eventu. To było dość zaskakujące!. Nawet mnie zaskoczył końcowy efekt. Wszystko po wejściu publiczności do sali wyglądało jak zwykle. Już sam zjazd kul KINEX-a wywołał efekt WOW. Nikt się tego nie spodziewał – te kule wręcz hipnotyzują. Całość dopełniło także nagłośnienie, które realizowaliśmy za pomocą sytemu L’acoustics, kolumny były powieszone pionowo, grały pod kątem 60 stopni, w taki sposób, dźwięk nie odbijał się od ścian. Precyzyjnie „celowaliśmy” w publiczność, wyłożenie ścian pipe-ami pomogło również w uzyskaniu dobrych efektów dźwięku. Dodatkowo dogłaśnialiśmy strefy przy barach. Całość wyszła bardzo ciekawie, wszyscy byli zachwyceni. Cel został osiągnięty.

Piotr Basek
, założyciel i członek zarządu TSE Grupa

Ciekawostki:

• Montaż oraz programowanie efektów trwał 36 godzin.
• Użyto m.in.: system KINEX (system kreowania przestrzeni); ProVideoStick – ultracienkie listwy led; dioda 3MM; nagłośnienie L’acoustic; oświetlenie Claypaky, Robe; system wysłon Pipe and Drap.
• Wykorzystano 120 kul z 500 dostępnych w systemie KINEX.

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 2/2018. Pobierz wersję online TUTAJ.