Logo

Event MIX

III Warsztaty PR w Samorządzie i Administracji Państwowej

Prelekcje, warsztaty, spotkania z czołowymi specjalistami z branży public relations, promocji, social mediów, marketingu miast oraz temat przewodni tegorocznej edycji „PR dla kultury, kultura dla PR” – to wszystko czekało na uczestników III Warsztatów PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, które odbyły się w dniach 4-6 kwietnia br.

Wydarzenie było znakomitą okazją do zdobycia praktycznej wiedzy oraz wymiany doświadczeń pomiędzy przedstawicielami samorządów w Polsce. Wśród wielu ekspertów swoje prelekcje wygłosili m.in. Kamil Bolek, dyrektor LifeTube – agencji influencer marketingu zrzeszającej ponad 420 kanałów YouTube, Igor Fleiszer, organizator Snowfestu, największego festiwalu zimowego w Polsce oraz Jarosław Bieniecki, twórca polskiego Runmageddonu – ekstremalnego biegu, w którym biorą udział tysiące zawodników, a jego marka rozpoznawalna jest na całym świecie. Organizatorem wydarzenia była agencja public relations Grupa PRC, a gospodarzem Wodzisław Śląski.

Pierwszy dzień warsztatów poświęcony został potencjałowi kultury w miastach. III edycję warsztatów otworzył Mieczysław Kieca – Prezydent Wodzisławia Śląskiego, który opowiedział o współpracy urzędu miasta z miejskimi jednostkami organizacyjnymi. Następnie swoim doświadczeniem podzielili się specjaliści z branży public relations i marketingu. Jarosław Bieniecki – twórca ekstremalnego biegu z przeszkodami Runmageddon pokazał w jaki sposób połączyć zdrową rywalizację i współpracę z miastami, by osiągnąć wspólny sukces. Runmageddon to bieg rozgrywany w 17 miastach Polski, a udział bierze w nim ponad 50 tys. uczestników. Igor Fleiszer – producent muzyczny i DJ, organizator zimowego festiwalu SnowFest wprowadził uczestników warsztatów w tajniki organizacji i promocji idealnego eventu muzycznego. Arkadiusz Grudzień – rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Wałbrzychu opowiedział, na przykładnie Złotego Pociągu, którym żyła cała Polska, w jaki sposób wykorzystywać nadarzające się okazje by przekuć je w sukces wizerunkowy. Specjalne przysmaki, szachy, dworek, a nawet przedszkole z Ojcem Mateuszem w nazwie, czyli jak popularny serial wpłynął na rozpoznawalność Sandomierza i rozwój turystyki opowiedziała Kamila Kremiec – Panek z Sandomierskiego Centrum Kultury. Dzień zakończył wykład Roberta Stępowskiego – eksperta ds. marketingu terytorialnego i personal brandingu, który zaprezentował premierowo swój najnowszy raport dotyczący wydatków promocyjnych polskich miast i regionów.

Drugiego dnia III Warsztatów PR w Samorządzie i Administracji Państwowej uczestnicy wysłuchali prelekcji dr Sebastiana Chachołka – prezesa zarządu Grupy PRC,
pt. „Czy muzeum może zmienić miasto?”, a także zwiedzili Muzeum Magicznego Realizmu  „Ochorowiczówka” w Wiśle. Następnie udali się do Cieszyna, gdzie wzięli udział
w specjalnym case study zorganizowanym przez Urząd Miejski w Cieszynie.  

Ostatni dzień warsztatów przebiegał pod hasłem „Promocja w praktyce”. Aleksandra Kutz – dziennikarka i producentka oraz operator Jan Gierach przeprowadzili warsztaty z wystąpień przed kamerą i udowodnili, że kamera ma zdolność zaskakiwania, natomiast Kamil Bolek – dyrektor marketingu w firmie LifeTube pokazał sposoby na efektywne wykorzystanie influencerów i youtuberów w promocji miast. Warsztaty zakończyły zajęcia artystyczne  przeprowadzone przez Aleksandrę Wysocką – specjalistę ds. komunikacji wizualnej w dziale marketingu Agata S.A., która  zapoznała uczestników z najnowszymi trendami w tworzeniu drukowanych materiałów promocyjnych.

Jak co roku, Warsztaty PR w Samorządzie i Administracji Państwowej stały się polem do dyskusji i wymiany doświadczeń szerokiego grona specjalistów w dziedzinie public relations i promocji.  Były to trzy dni wypełnione merytoryczną i praktyczną wiedzą. Organizatorzy już teraz zapraszają do Krakowa na XIV Ogólnopolską Konferencję PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, która odbędzie się w dniach 27-29 września, a także na IV Warsztaty PR w Samorządzie i Administracji Państwowej, które odbędą się wiosną 2019 roku w Wodzisławiu Śląskim.

MW