Logo

Marketing MIX

Huawei z kampanią smartfonów z serii Y

Po raz pierwszy w historii Huawei przygotował dedykowaną kampanię 360 stopni dla smartfonów z serii Y. Po sukcesie sprzedażowym telefonów z serii P20, Huawei kieruje swoją komunikację do wszystkich tych, którzy oczekują zaawansowanych technologicznie smartfonów w atrakcyjnej cenie.

Celem działań reklamowych dla serii Y jest dotarcie zarówno do młodych osób, dla których może to być pierwszy własny smartfon w życiu, ale również do osób starszych, które potrzebują niezawodnych urządzeń do kontaktu z bliskimi. Huawei po raz pierwszy przeprowadzi kampanię 360 stopni dla tej kategorii produktów. Emisja spotów telewizyjnych reklamujących serię Y ruszy 2 lipca.

– Po serii flagowców, chcemy dostarczyć konsumentom więcej modeli ze środkowej półki. Seria Y to propozycja smartfonów z zaawansowaną technologią w bardzo atrakcyjnych cenach. Potrzebujemy ich w swojej ofercie i wiemy, że jest znaczący popyt na te modele – powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.

Podczas piątkowego śniadania prasowego, Zhang przekazał, że w 2017 roku przychód Huawei Consumer Business Group wyniósł około 400 mln euro, a w 2018 roku firma liczy na jego zwiększenie o 30-40%. Pomóc ma w tym zmiana strategii marketingowej i szeroka kampania dla smartfonów serii Y.

– Robimy coś, czego wcześniej nie było, ruszamy z kampanią ATL produktów, które nie są flagowcami. Wcześniej nie komunikowaliśmy w takiej skali produktów z tej kategorii, to element zmiany strategii marketingowej. Nie ma w tej kampanii naszego ambasadora Roberta Lewandowskiego – powiedziała Dorota Haller, dyrektor marketingu Huawei CBG Polska.

Na polskim rynku dostępne są już cztery modele z nowej serii Y – Y5 2018, Y6 2018, Y6 Prime 2018 i Y7 Prime 2018. Wszystkie modele wyposażone są w ekran FullView o najbardziej pożądanych przez klientów proporcjach 18:9 i działają pod kontrolą systemu Android Oreo z nakładką EMUI 8.0. Smartfony z serii Y wyróżniają aż trzema slotami na karty – dwoma na karty SIM i jednym na kartę SD. Zaletą smartfonów, którą docenią aktywni użytkownicy, jest wydajna bateria 3000mAh, wystarczająca na nawet dwa dni użytkowania oraz zaawansowane oprogramowanie, które dostarcza rozwiązania zarezerwowane dotąd dla flagowych modeli, np. odblokowywanie ekranu za pomocą detekcji twarzy.

MW