Logo

Marketing MIX

Polska firma digitalizuje restauracje KFC w Europie

M4B, polski producent innowacyjnych rozwiązań digital signage, odpowiada za cyfryzację restauracji KFC należących do sieci AmRest. Firma zrealizowała już największe europejskie wdrożenie menu board – w ciągu 3 lat zamontowała je w 600 restauracjach w Polsce i 9 innych krajach europejskich. Co więcej, w ciągu najbliższych lat M4B będzie wspierać AmRest we wdrożeniu systemu samoobsługowego i wyposaży większość europejskich restauracji KFC w kioski samoobsługowe.

M4B jest polskim producentem i dostawcą innowacyjnych rozwiązań digital signage (branża, która wykorzystuje cyfrowe nośniki do przekazu informacyjno-reklamowego). Kompleksowa obsługa projektów gwarantowana przez firmę jest doceniana przez klientów i to nie tylko polskie firmy, ale też międzynarodowych liderów w całej Europie. Wśród klientów M4B są przedstawiciele sektora handlowego, HoReCa, finansowego, koncerny paliwowe, zarządzający obiektami sportowymi oraz instytucje kultury, takie jak Europejskie Centrum Solidarności.

– Jesteśmy dynamiczną spółką technologiczną z ambitnymi planami. Chcemy rosnąć w aktualnie obsługiwanych krajach i pojawiać się w kolejnych. Równolegle realizujemy dwie strategie. W pierwszej, tzw. client-following, podążamy za naszymi klientami. W ten sposób weszliśmy do wielu krajów europejskich jak Hiszpania czy Rumunia, gdzie odpowiadaliśmy za instalacje dla restauracji KFC. Druga to tzw. market-seeking, czyli budowanie od podstaw naszych struktur w atrakcyjnych i niezagospodarowanych do tej pory lokalizacjach. W ten sposób zaczynamy właśnie działalność na Bliskim Wschodzie – mówi Jarosław Leśniewski, Prezes Zarządu M4B S.A.

Kubełek cyfrowych nowości w restauracjach KFC

Od trzech lat M4B współpracuje z firmą AmRest właścicielem m.in. sieci restauracji KFC, Burger King i Pizza Hut. Projekt początkowo realizowany był tylko w Polsce, ale w tym momencie firma odpowiada za wdrożenia w aż 10 krajach europejskich. Głównym produktem dla KFC są cyfrowe menu boardy, które wdrożono już w 600 restauracjach. Od tego roku KFC wprowadza do swoich restauracji systemy samoobsługowe. Obok rozwiązań typu web ordering, mobile ordering, skip the line – kiosk ordering to niezwykle ważny element cyfrowego świata KFC. Za produkcję kiosków samoobsługowych odpowiada M4B.

– Dwa lata temu mieliśmy tylko pomysł i pewność, że KFC zacznie stosować tego typu rozwiązania. Zaangażowaliśmy najlepszych projektantów wzornictwa przemysłowego, wspólnie z inżynierami z Schenzhen wypracowaliśmy własne technologie z zakresu ekranów dotykowych, zaangażowaliśmy najlepsze polskie firmy z zakresu elektroniki i mechaniki. W efekcie powstał niezwykły produkt – elegancki, nowoczesny i o unikalnej konstrukcji. Potencjał samych restauracji w AmRest w najbliższych latach liczony jest w tysiącach, bo to nie tylko marka KFC, lecz również Burger King i Pizza Hut, które należą do sieci– mówi Jarosław Leśniewski.

 

Czemu międzynarodowa sieć postawiała na polską firmę?

– Byliśmy zdeterminowani, aby zapewnić klientom zupełnie nowe doświadczenie w zakresie dokonywania zamówienia. M4B nam to umożliwiło dostarczając rozwiązanie, w którym główny nacisk jest położony na połączenie oprogramowania z urządzeniem. Każdy element projektu kiosków oraz aplikacji został dokładnie przemyślany pod kątem dostarczenia klientom unikalnej  jakości, płynności, logicznego przebiegu procesu zakupowego i łatwości wyboru. Dużą wagę przykładaliśmy także do detali takich jak szyba, dotyk czy zaokrąglenia. Realizacja AmRest z M4B to przykład cyfryzacji restauracji, dzięki której to klient znajduje się w centrum zainteresowania i może składać zamówienie tak, jak chcemówi Maciej Buba, Digital Director, AmRest.

Ponadprzeciętna rentowność spółki

Przyjęty model biznesowy realizowany w obszarze digital signage, trafne inwestycje (ekrany LED, kioski samoobsługowe) oraz ekspansja zagraniczna zakładająca podążanie za klientami, przekładają się na wyniki finansowe. Przychody M4B S.A. w 2017 roku sięgnęły prawie 16 mln zł i były o 25% wyższe niż rok wcześniej. Jeszcze lepiej wygląda I kwartał 2018 roku. W ciągu 3 miesięcy przychody spółki notowanej na New Connect wyniosły ponad 5 mln zł i były aż o 377% wyższe niż w analogicznym okresie 2017 roku. Warto podkreślić, że działalność na rynkach zagranicznych pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży i finansowe – już teraz instalacje poza Polską generują ponad 41% przychodów spółki.

– M4B jest obecnie jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych marek digital signage w Polsce. Naszą siłą napędową w kolejnych latach będą inwestycje w nowe rozwiązania i produkty oraz intensywna ekspansja zagraniczna wykraczająca poza Unię Europejską. W efekcie w ciągu 2-3 lat chcemy być w TOP3 największych dostawców technologii samoobsługowych oraz technologii ekranów LED w Europie– mówi Jarosław Leśniewski, Prezes Zarządu M4B S.A.

MW