GMID (Global Meetings Industry Day) zainicjowane zostało przez koalicję Meetings Mean Business ma na celu pokazanie prawdziwego wpływu, jaki spotkania biznesowe, konferencje, kongresy, wyjazdy incentive, targi, czy branżowe wystawy, mają na ludzi, ekonomię i społeczności. Dodatkowo GMID ma na celu zjednoczenie branży w sposób, jaki nigdy wcześniej nie był praktykowany. Ciągły wzrost i liczne sukcesy branży spotkań są kluczowe dla światowej gospodarki, dlatego powinno się komunikować światu jej wartość. Tegoroczna edycja zanotowała aż 206 oficjalnie zarejestrowanych wydarzeń w 41 krajach na 5 kontynentach a hasłem przewodnim było „Real results, real impact, allaround the world”.
Jednym z zarejestrowanych globalnie spotkań była pierwsza wspólna inicjatywa MPI Poland Chapter, SITE Poland oraz SKN2B. Spotkanie profesjonalistów z branży oraz młodych przyszłych jej liderów, była wyjątkową okazją, aby porozmawiać o współpracy, przyszłości oraz trendach branżowych. Po oficjalnej części wprowadzającej prowadzonej przez reprezentantów stowarzyszeń odbyła się prezentacja raportu „Trendy 2018 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ” autorstwa Krzysztofa Celucha, Celuch Consulting, która była podstawą do późniejszej pracy w grupach, podczas której uczestnicy spotkania mieli za zadanie wyłonić najważniejsze ich zdaniem trendy tego roku. Tematyka raportu idealnie wpasowywała się właśnie w ten wyjątkowy dzień i spotkanie w tak szerokim gronie. Jak podkreśla Krzysztof Celuch, Celuch Consulting – GMID to święto branży spotkań. Cieszę się, ze 3 organizacje miały okazje połączyć się i po raz pierwszy zorganizować to święto wspólnie. Trendy 2018 to kluczowe 10 aspektów na które warto zwrócić uwagę.
Pomimo, iż spotkanie miało charakter głównie networkingowy stało się dość przełomowym wydarzeniem z racji połączenia sił polskich przedstawicielstw dwóch czołowych stowarzyszeń branżowych, MPI oraz SITE. – Jako SITE Poland niezmiernie cieszymy się z faktu, iż mogliśmy wziąć udział w tak ogromnym przedsięwzięciu, jakim jest Global Meetings Industry Day. Była to pierwsza wspólna inicjatywa, do której zostaliśmy zaproszeni przez MPI Poland Chapter i mam nadzieję, że nasza współpraca przerodzi się w kolejne, długofalowe inicjatywy – podsumowuje wydarzenie Cezary Wilemajtys, Prezes SITE Poland.
Bardzo istotnym podmiotem współorganizującym to spotkanie, a także motorem działań, aby takie spotkanie się odbyło byli młodzi przedstawiciele Studenckiego Koła Naukowego Turystyki Biznesowej 2B Grupy Uczelni Vistula, na czele z przewodniczącą Adrianą Roguską która podkreśla – Członkowie Studenckiego Koła Naukowego Turystyki Biznesowej już po raz 3 zorganizowali Global Meetings Industry Day. Strategia działalności SKN2B na rok 2017/18 to poznanie stowarzyszeń branżowych, dlatego bardzo się cieszę, że mogliśmy współorganizować wydarzenie razem z SITE Poland i MPI Poland Chapter. Podjęta współpraca to kolejny dowód na to, że branża otwiera się na środowisko studenckie.
Całe wydarzenie było moderowane przez Martę Kicler, Prezes MPI Poland Chapter, które było inicjatorem tego przedsięwzięcia. – Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, iż udało nam się ten dzień zorganizować wspólnie i pokazaliśmy w ten sposób światu siłę branży w Polsce. Jest to kolejne wydarzenie w naszym kraju, które udowadnia, że razem możemy więcej! Dlatego mam nadzieję, że kolejną edycję GMID, która odbędzie się 4 kwietnia 2019 będziemy mogli zorganizować w jeszcze szerszym gronie – podsumowuje Marta Kicler.
Partnerami wydarzenia byli Sound Garden Hotel Airport, Katarzyna Cegłowska ketti.pl oraz Muzeum Wódki Polskiej – najbardziej wyczekiwany obiekt 2018, którego prezentacja miała także miejsce w czasie tego wyjątkowego wydarzenia.