Logo

Marketing MIX

#KupujWidownięNieTablicę: Ströer z nową ofertą w oparciu o dane Outdoor Track  

Ströer Media od stycznia wprowadza nowy model zakupu mediów OOH, oparty o wyniki badania Outdoor Track. Nowa polityka handlowa obejmuje nośniki w 10 głównych aglomeracjach w Polsce. To pierwsza oferta OOH na polskim rynku, której założeniem jest pełne oparcie zasad planowania i zakupu nośników o wskaźniki mediowe.

Nowa oferta reklamowa Ströer Media zakłada, że nośniki firmy w 10 głównych aglomeracjach w Polsce, zostaną podzielone na 5 kategorii cenowych. Cena będzie uzależniona nie tylko, jak do tej pory, od formatu nośnika, ale przede wszystkim od poziomu widowni mierzonego wskaźnikiem GRP. Możliwy też będzie zakup pakietu gwarantującego dotarcie do założonej widowni, bez konieczności wyboru konkretnych nośników. Pomiar widowni oparty jest o wyniki Outdoor Track – branżowego projektu badawczego realizowanego przez Instytut Badania Outdooru, zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route.

– Dzięki projektowi Outdoor Track możemy precyzyjnie planować kampanie, kierując się mierzalnymi parametrami takimi jak widownia, zasięg i częstotliwość kontaktu. Odchodzimy zatem od modelu, w którym cena nośnika nie była uzależniona od jego efektywności. Wprowadzamy przełomową ofertę, dzięki której Outdoor dołącza do najlepiej przebadanych mediów i otwiera się na zupełnie nowe grono klientów. Klientów którzy planują swoje działania w oparciu o precyzyjne dane o efektywności kanałów komunikacji – mówi Andrzej Magdziak, CEO Grupy Ströer.

Outdoor Track to realizowany przez Instytut Badania Outdooru projekt, mający na celu wypracowanie wspólnego dla polskiego rynku standardu pomiaru widowni reklamy OOH. Badanie bazuje na:

  • monitoringu natężeniu ruchu indywidualnego, komunikacji miejskiej oraz pieszych w oparciu o Macierze Ruchu przygotowane przez Biuro Inżynierii Transportu, 
  • danych o sposobach przemieszczania się i zwyczajach komunikacyjnych mieszkańców w oparciu o technologie GPS (za realizację odpowiadają Kantar Millward Brown oraz IPSOS),
  • bazie danych o nośnikach reklamowych, uwzględniającej wszystkie cechy fizyczne nośników (położenie nośnika, wymiary, wysokość, odległość od strumienie ruchu, clutter).

Badanie obejmuje swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: aglomerację warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach aglomeracji).

JK