Wina El SOL – jednak z pięciu najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku win w Polsce zmieniła smak i wizerunek.
Nowe etykiety i łagodniejszy smak zyskały wszystkie warianty El Sol, czyli pięć win spokojnych z najbardziej słonecznych krajów świata: Hiszpanii (wina czerwone, białe i różowe), Chile (wino czerwone) i Australii (wino białe).
Za redesign odpowiedzialna jest agencja Brandy Design, która od wielu lat opiekuje się wieloma produktami AMBRA S.A.
Głównym celem przeprowadzonych zmian, które poprzedzał cykl badań wśród konsumentów, było wzmocnienie słonecznego, niezobowiązującego charakteru marki. Wraz z nim istotne okazało się podniesienie walorów estetycznych, dekodowanych przez konsumenta wina jako jakościowe i charakterystyczne dla tego rodzaju trunków.
Chcąc wzmocnić ten ciepły charakter, projektanci z Brandy Design uporządkowali kolorystykę etykiet. Nadana nowa kolorystyka świetnie uzupełnia się z dobranymi dla etykiet papierami niepowlekanymi. Wprowadzono również czytelniejszą nawigację po smakach, o którą prosili konsumenci. Już w tym aspekcie, związanym z dotykiem etykiety, ujawnia się praca nad detalami, którą konsument wina momentalnie docenia.
Zmiana wizerunku marki El Sol jest też okazją do przypomnienia o jej społecznym i towarzyskim charakterze.
– Wciąż zachowujemy nasz południowy temperament. Obecnie w nazwie marki słońce symbolizuje radość, energię, ciepło i smak tak charakterystyczne dla miejsc, z których pochodzą wina El Sol Dlatego postanowiliśmy jeszcze mocniej zaakcentować symbolikę słońca na etykietach win, a w ich smaku zgodnie z preferencjami konsumentów, podkreślić łagodność. To właśnie naturalna słodycz, owocowość i delikatność wyróżnia wina z najbardziej słonecznych winiarskich krajów świata – podkreśla Zuzanna Amarante, Senior Brand Manager marki El Sol.
Proces redesignu, prowadzony od strony agencji pod kierunkiem Macieja Konopki, dyrektora kreatywnego Brandy Design, trwał ponad pół roku, ponieważ praca nad markami mającymi wysokie zaufanie i rozpoznawalność wśród konsumentów wymaga czasu i wielu, dodatkowych analiz.
JK