Logo

Event MIX

Targi Opakowań ExpoOPAKOWANIA 2018 – opakowania dla przemysłu i materiałów  niebezpiecznych

Tegoroczne targi zgromadziły ponad100 wystawców, dzięki którym mieliśmy możliwość zapoznania się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi oraz produktami i trendami w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Mogliśmy zapoznać się z szeroką ofertą opakowań kartonowych, drewnianych, z tworzyw sztucznych, odzyskanego plastiku, opakowań transportowych i przemysłowych, logistyki wewnątrz magazynowej jak i transportowej. Nie zabrakło maszyn wytwarzających opakowania, pakujących oraz etykiet i maszyn etykietujących.

Na targach prezentowały się m.in: firma iBM PACK producent innowacyjnych opakowań kartonowych z Nowej Soli, która specjalizuje się w produkcji opakowań klapowych wielokolorowych, zróżnicowanych i zindywidualizowanych pod względem typu, grafiki i rozmiaru. Firma iBM PACK produkuje zarówno limitowane partie opakowań jak i serie produkcyjne. ABB Sp. z o.o. prezentującąrobota kolaboracyjnego YUMI. To robot współpracujący, dwuramienny dedykowany do prac montażowych, charakteryzujący się wysoką dokładnością oraz powtarzalnością zaprogramowanych czynności na poziomie 0,02mm. Ramiona robota są wyposażone w system wizyjny, zestaw chwytaków oraz możliwość przyłączenia pneumatyki. Zobaczyć było można również Wirtualną Rzeczywistość w świecie przemysłu – oprogramowanie komputerowe „Robot Studio”, które umożliwia projektowanie oraz symulowanie zrobotyzowanych stacji oraz ich podgląd wykorzystując technologię VR – Virtual Reality. Zastosowanie tej technologii do prezentacji wybranych stacji umożliwia zobaczenie stanowiska wirtualnego, które będzie odwzorowaniem rzeczywiście zaprogramowanej stacji. Zrobotyzowana stacja składająca się z dwóch jednostek – SCARA i IRB 360, prezentuje możliwości robotów w obszarze produkowania. Dzięki zastosowaniu inspekcji wizyjnej oraz czujników możliwe jest spełnienie wymagań dotyczących wykonywania losowo zorientowanych detali podczas procesu produkcji.

 

W ofercie SICK Sp. z o.o.mogliśmy znaleźć rozwiązania z zakresu nawigacji pojazdów autonomicznych stosowanych w każdej branży przemysłu celem automatyzacji transportu towarów gotowych oraz komponentów. Kolejną nowością prezentowaną na ExpoOPAKOWANIACH było MDA (Master Data Analyzer) – ręczne urządzenie do zbierania danych podstawowych (Master Data) produktów i opakowań takich jak wymiary, masa oraz zdjęcia połączone z kodem kreskowym. Wszystko po to, by ułatwić produkcję opakowań. Firma PK SYSTEM Sp.  z o.o. w swojej ofercie pokazała szeroką gamę rozwiązań opakowaniowych takich jak: poduszki z powietrzem, maty bąbelkowe, opakowania z pianki rosnącej, kieszenie opakowaniowe, rozwiązania papierowe i wiele innych, a jako nowość zaprezentowała innowacyjne urządzenia do produkcji wypełniaczy.1 LOGISTICS ŻURALSKI zaprezentował całą gamę palet plastikowych: higieniczne, EURO H1, eksportowe, palety i pojemniki stalowe, nierdzewne i aluminiowe i inne. Z.P.H.U. TERRY jako nieliczni w branży posiadający certyfikat BRC IoP prezentowali tuby z folii PET i PVC, a także tuby foliowo-kartonowe, które znajdują zastosowanie jako opakowania lub materiał ekspozycyjny.

Więcej niż targi

Wystawa podzielona była na dwa bloki tematyczne, pierwszego dnia targów 21 listopada zajęliśmy się tematyką automatyzacji, robotyzacji i zastosowaniem przemysłu 4.0 w branży opakowaniowej, a drugiego dnia – 22 listopada rozważaliśmy problematykę recyklingu odpadów i możliwości transformacji w kierunku Gospodarki o Obiegu Zamkniętym.

Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP zorganizował Forum „Automatyzacja i robotyzacja – odpowiedź na wyzwania branży opakowań” oraz warsztaty z programowania robotów przemysłowych.

 

Katedra Opakowalnictwa Towarów Wydział Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie zorganizowała Konferencję Naukową „Opakowania dla ludzi i środowiska”, poruszającą kwestie opakowań dla środowiska, opakowań dla ludzi oraz aktualnych wyzwań stojących przed całą branżą opakowań.   

Koło Naukowe Opakowalnictwa Towarów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie przeprowadziło praktyczne warsztaty pt.;„Metody projekcyjne w badaniach opakowań”.

Drugiego dnia targów uczestniczyliśmy w konferencji pt.: Transformacja przepisów prawnych z zakresu gospodarki odpadami w kierunku Gospodarki w Obiegu Zamkniętym (GOZ). Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań podjęła się tego wyzwania, by wprowadzić nas w nowe realia.

Medale i nagrodzeni

Podczas tegorocznych Targów zorganizowany został konkurs o MEDAL Expo Silesia, do którego wystawcy mogli zgłaszać prezentowane na stoiskach produkty i usługi. Komisja Konkursowa Medalem Expo Silesia uhonorowała firmę  FitThings za SLIMBOX – PERFECTLY FITTED PACKAGING.To prosty sposób na produkcję opakowań idealnie dopasowanych do wymiaru, przez co optymalizujemy stany magazynowe, eliminujemy odpad i dbamy o środowisko.

Wysoka jakość produktów zgłoszonych do konkursu spowodowała, iż Komisja Konkursowa przyznała również wyróżnienia: firmie SCORPIO Sp. z o.o. za drukarkę Astrojet S1 – rozwiązanie do zadruku małoformatowych opakowań tekturowych i grubych kopert, w tym bąbelkowych, którego szeroki zakres regulacji pozwala na pracę z podłożami o grubościach od 0,1 mm do 1 cm. Wyróżnienie przyznano także firmie PROFIX Sp. z o.o. Sp .K za CAN-CAP – zatyczkę na puszkę do napojów z etykietą IML 3D wykonaną z opatentowanej technologii, stanowiącą ciekawy i trwały nośnik reklamowy dopuszczony również do kontaktu z żywnością. Etykieta może być stosowana na kubkach, zatyczkach i innych obiektach. Zatyczka umożliwia zamknięcie otwartej puszki na napoje chroniąc je przed zanieczyszczeniami, odgazowaniem i rozlaniem.             

Za efektywną prezentację firmy na TargachExpoOPAKOWANIA przyznano wyróżnienia dla frm:


HURMAK POLSKA SP.Z O.O.    

        

 JAREMAR SP.Z O.O. SP.K.                 

 

WAPS-KART SP.Z O.O. SP.K.


Siła Partnerów

O dobrej jakości targów świadczy liczne grono silnych Partnerów, instytucji branżowych, uczelni wyższych i mediów, którzy wspierali ich rozwój oraz dbali o aspekt merytoryczny tegorocznej edycji wydarzenia. Kampanię reklamową Targów prowadziliśmy w mediach branżowych – czasopismach, portalach, biuletynach oraz w mediach społecznościowych.

Kolejna edycja targów odbędzie się 20-21 listopada 2019 r.

OOH magazine był patronem medialnym wydarzenia.

JK