Logo

Event MIX

Czy da się połączyć przyjemne z pożytecznym? | Dorota Tokarska, Hotel Manor House SPA

O głębokim wypoczynku, regeneracji organizmu, integracji uczestników na czystym powietrzu oraz o prawidłowej diecie podczas pobytu w Manor House SPA rozmawiamy z Dyrektorem Marketingu obiektu, Dorotą Tokarską.

Obiekt położony jest w malowniczym miejscu, które jako jedno z nielicznych znalazło się na energetycznej mapie Polski, co to oznacza?
Neutralna biowitalność dla zdrowego organizmu występuje na poziomie około 6.500 j. Bovisa. Najlepsze do zamieszkania miejsce powinno mieć między 6.500 a 8.500 jednostek w tej skali. Na terenie naszego kompleksu oddziaływanie energetyczne sięga nawet 30.000 j. Bovisa, dlatego jest on nazywany Polskim Centrum Biowitalności. Prawdziwym skarbem jest zabytkowy park Manor House SPA z pomnikami przyrody i pięknym starodrzewem – świetnie nadającymi się do silwoterapii (od red. metoda terapeutyczna oparta na kontakcie z przyrodą)- oraz energetycznym Ogrodem Medytacji, gdzie można czerpać pozytywną energię natury skoncentrowaną w Miejscach Mocy. Są to: Kamienny Krąg Mocy (30.000 j. Bovisa), Ogród Zen (24.000 j. Bovisa), Spirala Energetyczna (18.000 j. Bovisa), Piramida Horusa oraz kąciki i ścieżki medytacji. Warto wspomnieć też o Terapii Biowitalnej w niezwykłej Komnacie Biowitalności oraz koncertach na gongi i misy tybetańskie, podczas których bowitalność dochodzi do 30.000 j. Bovisa. Przebywanie na terenie Manor House SPA niesie wiele korzyści dla zdrowia, co potwierdzają badania znanego polskiego geomanty Leszka Mateli. Osobom zainteresowanym tematem polecam jego książkę pt. „Naturalne energie dla zdrowia”.

Do tej pory szkolenia kojarzyły się z wielogodzinnym przesiadywaniem na sali wykładowej tudzież w innym miejscu, w którym nadal trzeba było siedzieć. Czy Państwa obiekt proponuje inne rozwiązanie?
Oczywiście. Korzystając z przepięknego parku Manor House SPA organizujemy w plenerze wydarzenia firmowe, warsztaty, a nawet konferencje. Specjalny rzutnik umożliwia prezentacje przy świetle dziennym. Na terenie całego kompleksu hotelowego, w tym również w naszym rozległym parku, jest dostępny Internet, a uczestnicy spotkania biznesowego mogą korzystać z leżaków, krzeseł ogrodowych i piknikowych koców. Na dziedzińcu hotelu może być udostępniony serwis kawowy. W czasie wolnym goście chętnie oddają się również relaksowi w ogólnodostępnych hamakach. Przeniesienie prezentacji z sal konferencyjnych pod gołe niebo, w bliskości przyrody, doskonale się sprawdza i pozostawia niezapomniane wrażenia. Nasi goście chętnie pogłębiają wiedzę i uczestniczą w aktywnościach team-buildingowych w niezwykłej scenerii przypałacowego parku. Spotkania biznesowe w plenerze są tym ciekawsze, że po intensywnej pracy umysłowej można skorzystać z oferty Biowitalnego SPA i odpocząć na łonie natury. Dużym powodzeniem wśród odwiedzających nasz kompleks grup biznesowych cieszą się atrakcje dostępne na świeżym powietrzu – a jest ono u nas naprawdę „świeże”. Zamontowaliśmy w ogólnodostępnym miejscu czujniki czystości powietrza Airly. Wyniki pomiaru można w czasie rzeczywistym odczytać też na naszej stronie internetowej. Chlewiska są położone w regionie, w którym przez większość dni w roku cieszymy się dobrym i bardzo czystym powietrzem, odwiedzający nas goście mogą więc prawdziwie odpocząć od miasta i nękającego go smogu.

Tym bardziej proponujemy outdoorowe atrakcje i aktywności wspierające integrację: golf wodny, energetyzujące ćwiczenia runiczne, poszukiwanie skarbu Odrowąża, strzelanie z łuku, plenery fotograficzne i filmowe czy też warsztaty garncarskie lub florystyczne. Można zażyć również słowiańskich rytuałów zdrowia w Witalnej Wiosce ® SPA lub kąpieli słonecznych na zewnętrznym tarasie koło bezchlorowego basenu. Mamy także własną stajnię koni z bogatym zapleczem sportowo-rekreacyjnym. Rzecz jasna, w razie niepogody mamy do dyspozycji sale konferencyjne z nowoczesnym zapleczem technicznym. Ich stylowe, historyczne wnętrza dodają prestiżu i stwarzają komfortowe warunki pracy w atmosferze dostojeństwa.

Oprócz relaksu dla ciała, oferują Państwo również relaks dla duszy i umysłu. Co poleciłaby Pani przepracowanemu pracownikowi korporacji?
Odważyć się na „próbę ognia” podczas tzw. firewalkingu, czyli spaceru po ognistym dywanie bez bólu i szkody dla zdrowia. Chodzenie boso po rozżarzonych węglach wyzwala wewnętrzną siłę, pomaga w przekraczaniu własnych słabości i barier. Jest także znakomitym narzędziem motywacyjnym. Ponadto zachęcam do niespiesznego spędzenia czasu w Ogrodzie Medytacji i na ścieżkach łączących poszczególne punkty energetyczne o wysokiej biowitalności, o których już wspominałam. Błogi relaks można osiągnąć także podczas koncertów na misy i gongi tybetańskie, z których słynie Manor House SPA. Polecam też seanse w płótnach w kompleksie Łaźni Rzymskich. Zwłaszcza nocne seanse saunowe, które niosą dodatkowo dreszczyk emocji z powodu późnej pory i rytuałów saunowych, świetnie sprawdzają się wśród grup biznesowych. Sprzyjają one głębokiemu wypoczynkowi, regeneracji organizmu i integracji uczestników. Reprezentując najlepszy holistyczny od lat hotel SPA w Polsce, nie mogę nie wspomnieć o odstresowujących zabiegach i oryginalnych terapiach w Gabinetach Bioodnowy. Nasze Menu SPA zadowoli najbardziej wymagających. Ponadto Manor House SPA jest enklawą dla dorosłych (przyjmujemy gości powyżej 12. roku życia), co sprzyja odpoczynkowi w ciszy i spokoju.

Aby wyjazd szkoleniowy był w pełni udany, oprócz zadbania o umysł i ciało, warto zadbać także o podniebienie uczestników.
Tak, to ważna część każdego eventu. Jak na miejsce ze wspaniałą historią przystało, w hotelowej restauracji serwujemy tradycyjną, polską kuchnię. Wszystkie potrawy i napoje są przygotowane na bazie ożywionej wody Grandera i regionalnych produktów. Są więc naturalne soki z pobliskiego gospodarstwa sadowniczego i ekologiczne jajka od kur z wolnego wybiegu. Warto wspomnieć o naszych pierogach oraz daniach z gęsich żołądków i z grzybami. Dla grup organizujemy warsztaty kulinarne, podczas których pod okiem szefa kuchni uczestnicy w podziale na grupy przygotowują potrawy, a potem je z satysfakcją konsumują. Naszą sztandarową atrakcją są degustacje miodów pitnych w przypałacowych piwnicach i w towarzystwie mnicha ciekawie opowiadającego o dziejach majątku rodowego Odrowążów, który jest jedną z najstarszych posiadłości szlacheckich w naszym kraju.

Coraz więcej osób zmienia swoje nawyki żywieniowe. Przeglądając Państwa menu znaleźć można dania wegetariańskie/ wegańskie, ale również tajemniczo brzmiącą Dietę Życia. Co skłoniło do stworzenia autorskiego jadłospisu? I czy jesteście w stanie przygotować jednorazowo dania dedykowane dla większej grupy gości np. podczas szkolenia czy eventu?
W naszym kompleksie patrzymy na organizm całościowo hołdując holistycznej filozofii. Dieta jest istotną częścią naszego życia, od niej zależy nasze samopoczucie i stan zdrowia, dlatego jest bardzo ważnym elementem naszej oferty. Od lat mamy menu dla wegan i ciągle je udoskonalamy. W naszej karcie wegańskiej znajdują się smaczne i zdrowe potrawy, o często zaskakujących połączeniach. Wielu gości przyjeżdża do Manor House SPA właśnie ze względu na tę kartę. Idąc krok dalej, Grażyna Wrona, Prezes Zarządu i twórczyni Manor House SPA opracowała własną „Dietę Życia”, która łączy różne style zdrowego odżywiania, w tym dietę mnichów tybetańskich oraz tę zgodną z grupą krwi. Według jej zasad ważne jest nie tylko to co jemy, ale też w jakiej kolejności i porze dnia, w jakiej ilości i zestawieniach (nie łączymy pokarmów białkowych z węglowodanowymi). W hotelowej restauracji karta z autorską Dietą Życia została przygotowana z podziałem na przekąski, zupy, dania główne, desery i sałaty – tak istotne w tej metodzie odżywiania. Odpowiadając na ostatnie pytanie – tak, przygotowujemy posiłki wegetariańskie i wegańskie oraz wg „Diety Życia” dla większych grup. Są to często posiłki składające się z wielu dań, jak chociażby podczas firmowych Wigilii.

Początek Nowego Roku skłania do refleksji i podsumowań. Jak minął ostatni rok w Manor House Spa?
Miniony rok oceniamy pozytywnie. Był to dla nas dobry okres, zapotrzebowanie na nasze usługi utrzymywało się na stałym poziomie, zarówno pod kątem klientów indywidualnych, jak i grup biznesowych. Pomimo dużej konkurencji na rynku hotelarskim, przybywających obiektów, nowych hoteli, również tych luksusowych, Manor House SPA ma niezmiennie silną pozycję. Z pewnością jest to zasługa mocnej marki (jesteśmy na rynku już blisko 20 lat), ale też faktu, że ciągle się zmieniamy wraz z potrzebami klientów. Jesteśmy pierwszym i obecnie najlepszym hotelem dla dorosłych, mamy ofertę dedykowaną weganom i alergikom, w tym specjalne pokoje, certyfikowane międzynarodowym znakiem ECARF. Naszym ogromnym atutem jest Biowitalne SPA z unikatowymi terapiami. Do tego dogodne położenie komunikacyjne w centralnej Polsce (niedaleko trasy Warszawa-Kraków), a równocześnie w otoczeniu terenów zielonych, z dala od miasta, od jego pośpiechu i gwaru, a także miejskiego smogu. W naszym 10-hektarowym parku można czerpać z bliskości natury, oddawać się rekreacji i relaksowi na świeżym powietrzu.

Co nowego będzie czekać na odwiedzających w 2019 roku?
Jeśli chodzi o nowości, właśnie wprowadziliśmy włoską linię kosmetyków Chrissie Cosmetics na bazie wody magnetyzowanej oraz infuzję tlenową WellOxy z serią Jeunesse O2. Gabinety Bioodnowy wzbogaciły się tym samym o unikalne procedury zabiegowe w nurcie relaksacyjnych rytuałów SPA dla włosów, skóry głowy i twarzy oraz ciała. Uchylając rąbka tajemnicy w 2019 r. przymierzamy się do otwarcia w przypałacowej lodowni miejsca szczególnego. Dziś mogę tylko zdradzić, że w kompleksie Manor House SPA**** – Pałac Odrowążów***** przybędzie bardzo ciekawy punkt do zwiedzania.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Dorota Tokarska – Dyrektor Marketingu hotelu SPA w Chlewiskach, Członek Zarządu Spółki Manor House. Z wykształcenia magister inżynier technologii drewna i absolwentka Studium Zarządzania Finansowego i Marketingu. Związana z firmą najdłużej ze wszystkich pracowników (od 1992 r.). Na przestrzeni lat pełniła funkcje: szefa produkcji, dyrektora ds. marketingu i dyrektora handlowego. Pod jej kierownictwem opracowano i wdrożono w 2000 r. strategię rozwoju marki Manor House (kreowanie wizerunku firmy), która jest konsekwentnie umacniana.

Artykuł ukazał się w ostatnim wydaniu magazynu OOH event!

Wersja online dostępna TUTAJ.