Białe tło. Na nim szereg czarnych, nieregularnych, bo „odręcznie” kreślonych kropek. W otoczeniu żółtych półksiężyców na pierwszy plan wysuwa się ona. Czerwona, cieniowana butelka konturowa Coca-Cola (od angielskiego rzeczownika contour). Warszawski street art zyskał właśnie oryginalne dzieło: mural Piotra Młodożeńca przy ul. Targowej 15. Projekt jest autorską interpretacją ikonicznego, powszechnie rozpoznawalnego kształtu szklanej butelki Coca-Cola, dostępnej od stycznia br. również w sprzedaży detalicznej.
Butelka konturowa Coca-Cola stanowi ponadczasowy symbol marki i nośnik uniwersalnych, pozytywnych emocji. Jej design ulegał modyfikacjom przez ponad 100 lat obecności na rynku, a reklamowały ją największe ikony pop-kultury: Marilyn Monroe, Elvis Presley, Ray Charles.
– Możesz oglądać telewizję i zobaczyć Coca-Cola i wiesz, że prezydent pije Colę, Liz Taylor pije Colę i pomyśl, że ty też możesz pić Colę. Wszystkie Cole są takie same i wszystkie Cole są dobre. Liz Taylor to wie, prezydent to wie i ty to wiesz – powiedział Andy Warhol.
Dotychczas szklana butelka konturowa była powszechna w sektorze hotelarsko-gastronomicznym. Od stycznia br. dostępna jest również w sprzedaży detalicznej. Tą premierą zainspirowany został właśnie autor muralu.
Piotr Młodożeniec jest wszechstronnym artystą sztuk wizualnych: malarzem, rysownikiem, grafikiem, ilustratorem, projektantem i autorem filmów animowanych. Jego prace, wielokrotnie wystawiane i nagradzane w Polsce i poza granicami, są dynamiczne i ekspresyjne, m.in. poprzez wykorzystywany kolor i emblematy. W 2001 Młodożeniec zaprojektował na zlecenie Museum of the Seam w Jerozolimie znak Coexist, wykorzystując litery połączone z symbolami trzech największych religii. Znak jest do dziś rozpoznawalny na całym świecie. Bono, lider U2, wykorzystał Coexist w scenografii jednej z międzynarodowych tras koncertowych. Artysta tworzy i mieszka w Warszawie.
– Z radością przyjąłem propozycję muralowego projektu konturowej butelki Coca-Cola. Tym bardziej, że zastosowałem proste kolory i czarne rastrowe działanie, po które często ostatnio sięgam. Projekt jest czytelny, wyrazisty, a poprzez zastosowane barwy również elektryzujący. A tego szczególnie potrzebuje przestrzeń miasta – powiedział Piotr Młodożeniec.
– Kreatywność to jedna z cech wyróżniających markę Coca-Cola od momentu powstania: od zawsze było nam po drodze z nieszablonowym podejściem i torowaniem nowych ścieżek. Współpraca z Piotrem Młodożeńcem jest tego najlepszym dowodem. Jednak nie ograniczamy kreatywności wyłącznie do uznanych, rozpoznawalnych twórców, dając tym samym szansę również zdolnym debiutantom, jak w przypadku wspierania konkursu Papaya Young Directors – podkreśla Urszula Czerniawska, Brand Manager Coca-Cola.
Mural Coca-Cola stanowi integralną część kampanii „Ikona powraca”, nawiązującej do strategii „One brand”. Zakłada ona pozycjonowanie wszystkich produktów Coca-Cola jako jednej marki, z różnymi wariantami, tak by promować wybór wariantu zgodnego z preferencjami konsumentów. Kampania zaplanowana na pierwszy kwartał br. obecna jest w TV, radio, kina, internet, w tym social media. Po raz pierwszy do telewizyjnej kampanii dedykowanej „One brand” zaproszono duet ambasadorski: Piotra Fronczewskiego i youtubera ReZiego. Ich obecność stanowi symboliczny most międzypokoleniowy, odzwierciedlający różnorodność fanów smaku Coca-Cola.
Za koncepcję i nadzór artystyczny nad projektem muralu odpowiada agencja White Paper Agency, natomiast za część wykonawczą Good Looking Studio. Zakup mediów powierzono domowi mediowemu MediaCom, obsługę w obszarze digital oraz social media LiquidThread, natomiast działania PR agencji Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants.
JK