Logo

Event MIX

Za nami 12. edycja Havas Group Conference

Zakończyła się 12. edycja Havas Group Conference „Make a meaningful difference”, na której przedstawiciele świata marketingu, mediów i technologii mówili o znaczeniu komunikacji marek w kontekście badania Meaningful Brands, wg którego gdyby nagle 82% marek zniknęło z naszego rynku nic by się nie stało.

Havas Group Conference to organizowane od 12 lat wydarzenie, na którym zaproszeni specjaliści od komunikacji, mediów, technologii czy kultury dyskutują o budowaniu efektywnej strategii komunikacji marketingowej. Tegoroczna edycja konferencji zgromadziła blisko 500 gości z całej Europy, którzy aktywnie uczestniczyli w dyskusji na temat współczesnej kondycji marek i oczekiwań, które wobec nich mają konsumenci. Wg badania Meaningful Brands aż 54% konsumentów uważa, że to marki i firmy a nie politycy, mają do odegrania kluczową rolę w budowaniu lepszego jutra.

Zgromadzonych gości powitały Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group oraz Dorota Mazur, CEO Havas Creative Group, które opowiedziały o idei komunikacji marketingowej, która tworzy meaningful difference w dzisiejszym świecie. Następnie Arnaud De Puyfontaine, Chairman Of The Management Board Vivendi mówił o unikalnym modelu współpracy spółek w ramach grupy, które tworzą zintegrowany ecosystem usług i rozwiązań z obszaru mediów, reklamy, rozrywki i contentu. Christian de La Villehuchet, Chief Integration Officer Havas Group i CEO Havas Creative Group Belgium, podkreślił, że to nie sam konsument się zmienił, tylko jego więź z markami. To na nich ciąży odpowiedzialność za bycie blisko konsumenta i tworzenie autentycznych, naturalnych relacji z nim. Następnie na temat roli danych w efektywnej komunikacji mówił Pierre Raoul, Global Head of Operation for Data & Innovation Havas Group, który podkreślił, że bycie meaningful jest również kluczowe w obszarze „data”. Możliwości agregacji danych są ogromne, ale samo ich wykorzystanie staje się problemem, szczególnie, że era cookie zbliża się ku końcowi. Lucyna Koba, Business Development Director w Gemius, przekonywała, że jednoźródłowy pomiar widowni kampanii reklamowej staje się koniecznością, szczególnie, że aż 82% polskich marketerów wyraziło potrzebę powstania takiego badania. Ekspertka wskazała również, że kampania bez użycia telewizji jest w stanie zbudować zasięg masowy, a kampania digital pozwala efektywnie dobudować zasięg nawet przy dużych inwestycjach w TV.

Alicja Cybulska, Chief Strategy Officer oraz Maria Garrido, Chief Insights & Analytics Officer z Grupy Havas opowiadały o najciekawszych insightach z najnowszej fali badania Meaningful Brands. Wśród współczesnych konsumentów kupowanie stało się aktem deklaracji politycznej, ponieważ globalnie 55% badanych uważa, że to na markach ciąży odpowiedzialność za budowanie lepszego jutra, a aż 77% z nich decyduje się na zakup marek, które podzielają ich wartości. Wg badania na polskim rynku tylko 18% marek buduje swój wizerunek w sposób, dzięki któremu są ważne dla swoich odbiorców. Alicja Cybulska wskazała, że ludzie unikają marek, które unikają ludzi, a marki meaningful to takie, które są lustrzanym odbiciem preferowanej osobowości człowieka.

Z kolei Olek Kowalski i Piotr Kazimierczuk z Universal Music, pokazali jak tworzyć muzykę, która wspiera efektywną komunikację marek i jak duży potencjał tkwi songwriting campach. Podczas konferencji zespół muzyków z Universal Music grał na żywo oraz we współpracy z publicznością, stworzył oryginalnego dżingla dla Fundacji DKMS.

O tworzeniu komunikacji w duchu meaningful rozmawiali również zaproszeniu do panelu dyskusyjnego goście Renaty Wasiak-Sosnowskiej, CEO Havas Media: Dominika Horczewska, Country Manager wyłącznego dystrybutora na Polskę CAT i Razor Mobile, Marta Życińska, Vice President ds. marketingu i komunikacji na Europę Wschodnią i Centralną Mastercard oraz Filip Aszendorf, Dyrektor Marketingu AXA Polska. Marketerzy zgodnie wskazali, że dzisiejsza komunikacja marketingowa aby być efektywną nie może być oderwana od konsumenta. To on musi stać w centrum i wokół niego musi być prowadzony dialog w modelu one to one, komunikacja one to many zdecydowanie odeszła już do lamusa.

[galeria=”1″] 

Wśród zaproszonych gości znaleźli się również blogerzy (Katarzyna Wągrowska), artyści (Krzysztof Zalewski) oraz przedstawiciele fundacji (Ewa Błaszczyk), który także rozmawiali o tym, jak na swoim polu tworzą projekty, które są meaningful i pomagają zmieniać świat na lepsze, niekoniecznie w oparciu o duże budżety marketingowe czy zasięgowe kampanie.

Dzięki Social Newsroomowi, stworzonemu przez zespół Socialyse, wszyscy zainteresowani konferencją mogli na bieżąco obserwować przebieg wydarzenia i jego treści w kanałach społecznościowych. Studio Melt stworzyło dla gości konferencji specjalną przestrzeń – Infinity Cube. Była to próba przeniesienia gości do innego wymiaru za pomocą specjalnie zaprojektowanych animacji, powielających się w lustrzanych odbiciach tworząc wirtualne struktury – przestrzeń kilkukrotnie wykraczającą poza fizyczne ramy.

Podczas konferencji  Havas X, wyspecjalizowana w rozwiązaniach łączących nowe media i technologie jednostka Havas Media Group, zaprezentowała technologie wybranych partnerów. AbyssGlass przedstawił projekty interaktywnych przestrzeni przyszłości, ActumLab zaprezentował technologię zaawansowanego przetwarzania obrazu oraz rzeczywistości rozszerzonej (Augumented Reality), a Virthu technologię tworzenia wirtualnych modeli postaci 3D. Na konferencji obecne były również firmy Justtaq z technologią tworzącą segmenty behawioralne w oparciu o unikalne dane offline celem wykorzystania w działaniach marketingowych oraz Liveact.me z technologią wzbogacania treści video live.

Havas Group Conference to cykliczne przedsięwzięcie organizowane przez polski oddział sieci Havas. W dotychczasowych dwunastu edycjach udział wzięło 103 prelegentów z 15 krajów, a ich wykładów miało okazję wysłuchać blisko 3,5 tys. uczestników.

JK