Cztery projekty z Polski znalazły się na ogłoszonych właśnie kolejnych shortlistach tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions. Najwięcej nominacji – cztery – otrzymała akcja „Niezniszczalna tęcza”, którą agencja 180heartbeats Jung v. Matt przygotowała dla marki Ben&Jerry’s należącej do koncernu Unilever.
Akcja przywrócenia tęczy na placu Zbawiciela w Warszawie, którą dla marki lodów Ben&Jerry’s (Unilever) przygotowała agencja 180heartbeats Jung v. Matt otrzymała w sumie 4 nominacje. Dwie z nich w kategorii Design Lions – w podkategoriach Brand Environmencr & Experience Design/ Live Events i Spatial&Sculptural Exhibitions &Experiences. Kolejne dwie w kategorii Outdoor Lions w podkategoriach: Ambient& Experiential/ Special Build i Live Advertising&Events. W ramach kampanii „Niezniszczalna tęcza” na jeden dzień symbolicznie przywrócono tęczę na plac Zbawiciela w postaci wodno-świetlnegohologramu. Wcześniej przez parę lat była tam obecna jako kompozycja z kwiatów na metalowej konstrukcji. W 2013 roku została podpalona w czasie Marszu Niepodległości.
2018_Ben&Jerry’s_Unbreakable Rainbow_case study from 180heartbeats + JUNG v MATT on Vimeo.
Projekt Huawei pod hasłem „Facing Emotions” znalazł się na shortliście w kategorii Health&Wellness w podkategorii Tech Mobile. „Facing Emotions” to aplikacja, którą firma Huawei udostępniła na początku tego roku na smartfona Mate 20 Pro. Dzięki niej smartfon skanuje twarz osoby, z którą rozmawia osoba niewidoma lub niedowidząca, identyfikuje jej emocje i przekłada na charakterystyczny dźwięk.
Narzędzie zostało stworzone przy współpracy z osobami niewidomymi i niedowidzącymi. Huawei podjęło współpracę także z Janem Kochańskim – polskim projektantem, który opracował specjalny uchwyt przeznaczony do aplikacji. Z kolei za skomponowanie dźwięków przypisanych do każdej z emocji odpowiadał niewidomy kompozytor Tomasz Bilecki. Przy tym projekcie firma współpracowała z Digitas Poland. Produkcją spotu zajęła się Tank Group. O Lwa w tej kategorii powalczy też agencja Grey Worldwide Warsaw za kampanię pod hasłem „Święty Florian da Ci znak” w podkategorii Non Profit/ Print Collateral. Była to ekumeniczna kampania na rzecz eliminacji zatruć czadem. Wzięli w niej udział duchowni prawosławi, katoliccy i muzułmańscy, a akcja została przygotowana na zlecenie Krajowej Izby Kominiarzy. Jej celem była zmiana postaw ludzi tak, by wyeliminować zagrożenia związane z zatruciem tlenkiem węgla (czadem).
Z kolei akcja Ostatni „Twój Weekend”, którą wspólnie z okazji Dnia Kobiet zrealizował Gazeta.pl, bank BNP Paribas, Mastercard i agencja VMLY&R znalazła się na shortliście w kategorii Print&Publishing Lions w podkategorii Commercial Publications. Ta nominacja jest kolejną nominacją dla autorów tej akcji – już wcześniej projekt był nominowany w kategoriach Titanium i Glass: the Lions for Change. „Twój Weekend” był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów.
W grudniu ub.r. w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu. Zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami: BNP Paribas, Mastrecard i agencją VMLY&R Poland zdecydował się go kupić po to, aby przygotować ostatnie wydanie „Twojego Weekendu”, będące zaczynem dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.
Ukazało się ono w nakładzie 20 tys. egz., a także w wersji elektronicznej. Zakup, wydanie ostatniego numeru i zamknięcie magazynu wsparła kampania obejmująca etap teaserowy (Internet, outdoor) i reveal (Internet, prasa, kino, outdoor, działania PR). Informacje o akcji w mediach trafiły do ponad 4,2 min osób, a treści umieszczone w serwisie Twojweekend.Gazeta.pl zanotowały ponad 500 tys. wizyt. Wzmianki o akcji pojawiły się w telewizji, prasie, radiu i Internecie, a także – 9 tys. razy – w mediach społecznościowych.
Ogłoszono pierwsze nominacje
Pierwsze shortlisty tegorocznego Cannes Lions Festival ujawniono we wtorek. Wszystkie nominowane prace zostaną zaprezentowane bezpośrednio jurorom festiwalu przed publicznością na żywo, od 17 do 19 czerwca br. Wprowadzony format oceniania na żywo ma zapewnić interaktywne forum w ramach procesu oceny zgłoszonych kampanii. Członkowie jury będą zachęcani do współpracy z prowadzącymi i zadawania pytań, by móc lepiej zrozumieć prezentowane projekty. Z kolei publiczność będzie mogła obserwować proces oceniania zgłoszonych kampanii, dzięki czemu dowie się, czego jury festiwalu szuka podczas przyznawania Lwa. W ten weekend ogłoszono shortlisty w kolejnych 6 kategoriach (kilka dni wcześniej w kategoriach Titanium Glass: Good for Change i Innovations). W kategorii Health&Wellness nominowano 120 prac z 1051 zgłoszeń, w Pharma Lions – 31 projektów z 318 zgłoszeń. O nagrody w kategorii Design Lions walczą 153 projekty (na 1296 zgłoszeń), w Outdoor Lions – 263 projekty (na 2096 zgłoszeń), w Print&Publishing – 159 projekty (na 1076 zgłoszeń), a w Film Craft Lions – 230 kampanii (na 1683 zgłoszenia).
MW