Logo

Trade marketing

Nowe próbki zadrukowanych tektur litych Metsä Board odpowiadają na trendy w branży opakowań

Aby zademonstrować, w jaki sposób tektura może zwiększać atrakcyjność marki, Metsä Board przygotowała nowy zestaw próbek opakowań. Próbki przedstawiają różne efekty wykończeniowe oraz to, w jaki sposób odpowiednia powierzchnia tektury może je wzmacniać i zapewniać imponujące wrażenia wizualne i dotykowe. Próbki zostały zaprojektowane w taki sposób, aby inspirować konsumentów w takich sektorach, jak branża spożywcza, kosmetyki i leki, opakowania luksusowe i zastosowania graficzne. Próbki wykonano z tektur litych należących do nowej oferty Metsä Board.

Opakowanie kosmetyków organicznych ma niepowlekaną powierzchnię z wielowarstwowym wytłoczeniem, które nadaje jej szczególny charakter. Luksusowe wykończenie uzupełniają elementy wytłaczane na gorąco z białej i złotej folii. Opakowanie czekoladek wykorzystuje również wytłaczanie wielowarstwowe, które nadaje metaliczny wygląd drukowi CMYK, wykonanemu w obszarze przeznaczonym na tekst na srebrnym laminacie PE.

 

Najwyższe wymagania dotyczyły opakowania słuchawek, w którym połączone różne efekty wymagające określonych cech tektury. Pokrywa pudełka jest najpierw foliowana na gorąco, następnie zadrukowana kolorem białym i kolorami CMYK, a na końcu stosuje się wielowarstwowe tłoczenie, aby uzyskać żądane wrażenia dotykowe i wygląd. Na przedniej stronie opakowania występują zmiany tonalne uzyskane za pomocą cieni z szarych kropek, co umożliwiła wysoka gładkość tektury. Z boku pudełka nałożono wytłaczaną na gorąco srebrną folię, na której wykonano nadruk w kolorach CMYK. Do wykończenia użyto mikrowytłaczania, wytłaczania wielowarstwowego i wytłaczania powierzchni wklęsłych. Uzyskanie intensywnego koloru czarnego i drobnego białego tekstu z tyłu opakowania było możliwe dzięki znakomitej drukowności tektury.

 

Te próbki odzwierciedlają zainteresowanie rynku naturalnymi i organicznymi opakowaniami. Pokazują, jak różne metody uszlachetniania, takie jak wytłaczanie wielowarstwowe, mikrowytłaczanie, lakiery połyskowe, nakładanie folii na gorąco, dodatkowe kolory, a nawet holografia, mogą dodawać „efekt WOW!” do produktów codziennego użytku.

– Próbki zostały zaprojektowane z uwzględnieniem oczekiwań rynku, takich jak rosnące zainteresowanie – zwłaszcza w branży kosmetycznej – tekturami niepowlekanymi, których powierzchnia umożliwia stosowanie specjalnych efektów i wykończeń. Ważną kwestią pozostaje zrównoważony rozwój. Obniżyliśmy gramaturę tektur, utrzymując wymaganą objętość i sztywność, przy użyciu mniejszej ilości surowców – powiedział Ilkka Harju, Packaging Services Director, Metsä Board.

www.metsaboard.com

JK