Logo

Trade marketing

Ruszyło przyjmowanie zgłoszeń w konkursie „Better with Less – Design Challenge 2019-2020”  

To już druga edycja Better with Less – Design Challenge, konkursu organizowanego przez Metsä Board europejskiego producenta wysokiej jakości tektur z pierwotnych mas włóknistych. Jego celem jest inspirowanie projektantów do tworzenia bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań opakowaniowych przeznaczonych dla handlu elektronicznego, kosmetyków i produktów spożywczych.

Zgłoszenia są przyjmowane w czterech kategoriach: kosmetyki, handel elektroniczny, opakowania żywności i „kategoria otwarta” do dnia 5 stycznia 2020 r. pod adresem www.betterwithless.org. Do nadsyłania zgłoszeń są zaproszeni profesjonalni projektanci opakowań, a także studenci projektowania z całego świata.

Główna nagroda w konkursie Better with Less – Design Challenge wynosi 7000 euro, druga nagroda to 2000 euro, a trzecia nagroda 1000 euro. Ponadto, Metsä Board nagrodzi jednego studenta projektowania możliwością odbycia stażu w swoim zespole projektantów opakowań w Centrum Doskonałości w Äänekoski, w Finlandii. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni wiosną 2020 r.

Duża ilość tworzyw sztucznych stosowanych w opakowaniach stanowi przedmiot troski na całym świecie. Każdego roku do oceanów trafia prawie dziewięć milionów ton odpadów plastikowych.Idea konkursu Better with Less – Design Challenge to poszukiwanie innowacyjnych, zrównoważonych i nadających się do recyklingu rozwiązań opakowaniowych dla produktów codziennego użytku.

Pierwsza edycja Better with Less – Design Challenge została zorganizowana przez Metsä Board w latach 2017-2018 i odniosła wielki sukces – zgłoszono ponad 300 projektów opakowań z 38 krajów. Zwycięskim projektem została prawdziwie innowacyjna, przyjazna dla środowiska tekturowa alternatywa dla plastikowej folii bąbelkowej.

 

W skład światowej klasy jury złożonego z renomowanych ekspertów w dziedzinie projektowania opakowań wchodzą: Alissa Demorest, redaktor naczelny czasopisma Formes de Luxe, które przedstawia świat luksusowych opakowań; Andrew Gibbs, założyciel, dyrektor generalny i redaktor naczelny The Dieline; Charles Ng, założyciel i główny konsultant ds. marek MCL Group Hong Kong / Chiny; Clark Goolsby, dyrektor kreatywny Chase Design Group; oraz Stefan Junge, profesor technologii opakowań na Uniwersytecie Nauk Stosowanych Beuth w Berlinie. Przewodniczącym i członkiem jury konkursu jest Ilkka Harju, Packaging Services Director, EMEA and APAC, Metsä Board.   

– Musimy dostarczać wyzwań branży opakowań, przedstawiając nowe rozwiązania, pomysły i innowacje. Główna idea tego konkursu to ograniczanie wpływu na środowisko naturalne bez uszczerbku dla wizerunku marek. Chcemy pomóc w rozwijaniu innowacyjnych i zrównoważonych projektów opakowań na całym świecie – powiedział przewodniczący konkursu i członek jury, Ilkka Harju, Packaging Services Director, Metsä Board.   

Konkurs można śledzić w mediach społecznościowych, za pomocą hasztagu #betterwithless  

Metsä Board Better with Less – Design Challenge to inicjatywa, której celem jest inspirowanie projektantów na całym świecie do tworzenia opakowań, które zapewniają świetne wrażenia podczas kontaktu z marką, a jednocześnie są mniej uciążliwe dla środowiska naturalnego. www.betterwithless.org #betterwithless  

JK