Logo

Marketing MIX

Torby na zakupy z banerów reklamowych, czyli niestandardowa akcja upcyklinowa

Według badań przeprowadzonych przez firmę Biffa zajmującą się gospodarką odpadami, w każde święta Bożego Narodzenia ilość odpadów wytwarzanych w Wielkiej Brytanii wzrasta o 30 procent[1]. I chociaż sami Polacy nie generują porażającej ilości śmieci, na finalny poziom wielkości wyprodukowanych odpadków wpływa specyfika naszego przemysłu oraz produkcja energii[2]. Generowanie śmieci jest ważnym i często omawianym tematem również w branży marketingowej, która nie pozostaje obojętna na problemy współczesnego świata. Dlatego to właśnie… śmieci posłużyły za insight do stworzenia niestandardowej akcji świątecznej w agencji Mindshare, dystrybutora filmów United International Pictures oraz Trashki, firmy szeroko zajmującej się upcyklingiem.

Czy wykorzystany baner reklamowy może być nośnikiem ważnego przekazu i stanowić przykład odpowiedzialnych i proekologicznych działań? Odpowiedź na to pytanie znalazła agencja Mindshare, która wraz z United International Pictures oraz Trashki przeprowadziła niestandardową akcję świąteczną. Z wykorzystanego przy okazji kampanii „Angry Birds 2” baneru reklamowego, firma Trashki wyprodukowała torby na zakupy, które w ramach prezentów świątecznych zostały przekazane klientom Mindshare.

– Głęboko wierzymy w to, że również branża reklamowa powinna w odpowiedzialny sposób gospodarować zasobami. W związku z tym nadaliśmy drugie życie odpadom reklamowym. Idąc przykładem eko-wioski z filmu „Angry Birds 2” stworzyliśmy torby na zakupy z wykorzystanej już siatki wielkoformatowej wyprodukowanej na potrzeby promocji filmu. Następnie w ramach prezentów świątecznych przekazaliśmy je naszym klientom – komentuje Stanisław Pytel, Marketing Director, United International Pictures.

Przekazany przez United International Pictures baner miał około 600m2 i został przetworzony na kilkaset unikalnych toreb.

– Angażowanie marek w działalność społeczną i proekologiczną jest nam szczególnie bliskie, a współpraca z naszym wieloletnim klientem – United International Pictures – jest tego najlepszym przykładem. Zaakcentowaliśmy ważny temat, jakim jest generowanie odpadów reklamowych przez naszą branżę, szczególnie w okresie świątecznym. W związku z tym zamiast generować nowe śmieci, wykorzystaliśmy to, co już zostało wykorzystane. Mam ogromną nadzieję, że te działania zapoczątkują większy ruch w polskich agencjach – dodaje Maciej Świątek, Director, Client Leadership, Mindshare.

Akcja została zrealizowana w całości w grudniu 2019 roku.

[1]  https://www.politico.eu/article/how-christmas-is-ruining-the-planet/

[2] https://smoglab.pl/polska-jednym-z-najwiekszych-producentow-smieci-w-europie-jak-wytwarzac-mniej-odpadow/

KL