Wydarzenia PSI 2020 okiem Fabryki Magika

PSI 2020 okiem Fabryki Magika

38
0

Początek roku biznesowego 2020 to niezmiennie targi PSI w Dusseldorfie. Jak co roku wyznaczyły nowe trendy w branży artykułów reklamowych. O tym czy faktycznie widać mocny zwrot branży reklamowej w stronę zrównoważonego rozwoju oraz nowych technologii, jak przekłada się to na zapotrzebowanie klientów, a także na nowe trendy w branży mówi  Marta Malec-Boksa, Kierownik Działu Obsługi Klienta w firmie Fabryka Magika.

Jakie trendy w branży artykułów promocyjnych były widoczne w tym roku?

Kontynuacja trendu eko widoczna w zeszłym roku znalazła odzwierciedlenie również obecnie. Producenci postawili na to szczególny nacisk, wykazali się większą precyzją w myśl zasady redukować, używać ponownie, przetwarzać (reduce, reuse, recycle). Wśród klientów będących odbiorcami materiałów eco, friendly environment, 100% recycled coraz częściej znajdują się duże korporacje, których polityka CSR coraz mocniej skupia się na tematach związanych z ekologią i ratowaniem planety, ale też użytkownicy indywidualni znajdą coś dla siebie.

Producenci prześcigają się wprowadzając coraz ciekawsze modele gadżetów w tym zakresie. Wymienić można tu biodegradowalne lunchboxy, kable do ładowania 100%recycled czy bidony z trzciny cukrowej.  To tylko niektóre z proponowanych rozwiązań. Będące od lat w ofercie kubki również starają się nawiązać do trendu eko kalkomanią imitującą bambus. Nowe technologie pozwalają także na produkcję przedmiotów z kawy, tu znakomitym przykładem mogą być piórniki, produkowane ta właśnie metodą.

Jak na tym tle prezentują się nowe technologie?

Poza oczywistymi nawiązaniami do trendów eko w postaci użytych materiałów czy obudowy, silnym trendem w branży nadal pozostaje elektronika. Prezentowano różnorodne rozwiązania techniczne. Przykładem mogą być tu nośniki USB, multitoole w kształtach nawiązujących do branży, dla której są dedykowane np. w kształcie samochodu, etc. To co je wyróżnia w stosunku do lat ubiegłych to sposób brandingu, a dokładniej – dawniej przeważały urządzenia elektroniczne np. USB z dyskretnymi logotypami, hasłem. Obecnie dąży się do ich maksymalnego zindywidualizowania, pod względem wielkości, koloru, tak, żeby wyróżniały się na tle innych gadżetów. Dotyczy to także produkowanej odzieży. Czymś co cieszy się rosnącą z roku na rok popularnością są słuchawki bezprzewodowe. Obecne wszędzie, możliwe w użyciu w pracy, ale też pomagające w aktywnym stylu życia.

Skoro mowa o aktywnym stylu życia, jakie zmiany są zauważalne w trendzie fitness?

Zdrowy styl życia łączy się z ekologią. Producenci starają się podejść do tematu bardziej indywidualnie i oferują coraz częściej całe serie gadżetów fit, na przykład:  worki-plecaki, ręczniki, czapki, bluzy. Wszystkie zaprojektowane  w modnym, miejskim stylu (urban style), dostosowanym indywidualnie pod klientów. Jednocześnie muszą spełniać dwie funkcje – muszą być kojarzone ze stylem fit oraz muszą łączyć design na tyle modny, aby przyciągały w pierwszym rzędzie wzrok. Dotyczy to całego asortymentu – zatem zarówno bluza, chusta, opaska, plecak, ale też bidon spełniający jednocześnie wymogi eco i fit. A elektronika ma być tego ukoronowaniem.


Jakie kierunki zostały wyznaczone na ten rok i czy było coś co szczególnie przykuło uwagę?

Niewątpliwie widać kontynuację trendów z roku 2019 – eko, fit i tech.  W najbliższym czasie rosnącym zainteresowaniem powinny cieszyć się coraz bardziej gadżety nawiązujące produkcją, ale też wykonaniem do rozwiązań kojarzonych ze równoważonym rozwojem. Popularne będą  produkty ceramiczne, imitujące nawiązania do natury, biodegradowalne lub z recyclingu.

Czymś na co warto zwrócić szczególną uwagę jest czwarty przewijający się trend, czyli fullprinting oznaczający pełną personalizację gadżetów. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się indywidualne podejście do klienta. Na jednym ze stoisk zaprezentowano możliwość realizacji na miejscu w stylu hand-made dowolnego wzoru na już gotowych gadżetach. Polegało to na naniesieniu ręcznie gotowego spersonalizowanego rysunku, który wyróżniał produkt na tle masowej produkcji. Każdy lubi czuć się wyjątkowo, a tego typu usługa to gwarantuje i będziemy się temu przyglądać.

Targi PSI odbyły się w Düsseldorfie w dniach 7–9 stycznia 2020 r.

 Rozmawiały Klaudyna Nowakowska oraz Katarzyna Lipska-Konieczko