Logo

Marketing MIX

Win-win, czyli o akcji, w której wygrali wszyscy

Ponad 100 tys. zgłoszeń. Zdecydowany wzrost sprzedaży. Loteria instant-win, a do wygrania m. in. Toyota Aygo, głośniki JBL czy iPhone. I 1000 biletów do kina. Tak w skrócie można opisać loterię, którą jesienią 2018 r. przeprowadziło Nestlé Professional dla NESCAFÉ. I która dla marki, zakończyła się ogromnym sukcesem.

Cel projektu:

• Stymulowanie konsumentów do zakupu napojów w maszynach vendingowych.
• Poprawa postrzegania maszyn vendingowych.
• Zwiększenie częstotliwości zakupów wśród obecnych klientów.
• Wzrost sprzedaży napojów NESCAFÉ

Przebieg akcji:

Przyjmowanie zgłoszeń do loterii „Zgarnij nagrody z automatów NESCAFÉ!” trwało dwa miesiące, od 1 października do 30 listopada 2018 roku. Loterią objęte były produkty wydawane w kubku, który zawierał informację o akcji oraz posiadał nadrukowany unikalny kod alfanumeryczny na zewnętrznej ściance bocznej. Produkty te można było kupić w maszynach (automatach) vendingowych NESCAFÉ, posiadających naklejkę z informacją o obsłudze przez Autoryzowanego Operatora Vendingowego Nestlé Professional. Aby wziąć udział w loterii należało jednorazowo kupić dowolny produkt promocyjny w automacie i zachować oryginalne opakowanie (kubek z kodem), a następnie dokonać prawidłowego zgłoszenia na dedykowanej stronie internetowej: www.nagrodyzautomatow.pl

Akcja komunikowana była na stronie internetowej, opakowaniach produktów, materiałach POSM, w social media oraz serwisie YouTube.

– Zauważyliśmy lukę w rynku, którą postanowiliśmy wypełnić, organizując promocję sprzedaży w formie loterii typu instant-win. Wynik loterii – informację, o wygranym bilecie do kina – uczestnik otrzymał od razu po oddaniu zgłoszenia. Rozlosowaliśmy 1000 takich biletów – mówi Marta Stasiak z Nestlé Professional.

Na uczestników czekały także nagrody tygodniowe: głośniki JBL (18 sztuk), iPhone (9 sztuk) oraz słuchawki JBL (18 sztuk). Na zakończenie akcji, ze wszystkich oddanych zgłoszeń, została wylosowana Nagroda Główna – samochód Toyota Aygo. 

Akcję przeprowadziła agencja UNIQUE ONE, która odpowiadała za: opracowanie kreatywne, obsługę loterii i jej organizację, a także za zaprojektowanie i oprogramowanie strony www oraz materiałów POS. Kampania otrzymała nagrodę GOLDEN ARROW 2019 kategorii: promocja sprzedaży BtoC. W 2019 roku akcja była kontynuowana pod tytułem „CAFELOTERIA. Zasmakuj w nagrodach z NESCAFÉ!”.

Zobacz film z wręczenia nagrody głównej:

Kluczowe czynniki sukcesu:

• Niski próg wejścia do loterii

• strona www jako szybka forma zgłoszenia

• strona www responsywna – dostosowanie do potrzeb TG (mobile first)

• atrakcyjny motyw przewodni

• nagrody dostosowane do TG

• zaangażowanie ze strony operatorów.

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine – wersja online do pobrania TUTAJ