Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Nie wszystko Eko co się świeci | Piotr Ziemkiewicz, Fiori

Dominującym nurtem w świecie gadżetów jest i przez wiele lat będzie ekologia, czyli stopniowe, ale sukcesywne eliminowanie plastiku, szkodliwych substancji, czy długo rozkładających się w przyrodzie komponentów z kupowanych produktów. By wyjść temu naprzeciw, dostawcy zaczęli rozszerzać swoje oferty i wprowadzać towary oznaczone „bio”, „organic” czy „eco”.

Jednak to, co jeszcze parę lat temu było akceptowalne, jak chociażby bambusowy długopis zapakowany w foliowy worek, teraz przechodzi do lamusa. Oczekiwania Klientów rosną, gdyż świadomość na temat ekologii jest niepomiernie większa, a co za tym idzie ekologiczne półprodukty nie mają dłużej racji bytu. Czasem jednak niełatwo jest rozróżnić wydmuszkę z ładną naklejką od prawdziwego produktu. Gwarancję mogą dać tylko sprawdzeni i certyfikowani dostawcy, działający w ramach idei zero waste.

Nie jest żadną tajemnicą, że wielkie korporacje mają kłopot z marnotrawstwem papieru. Co więcej, każdy kto pracował nawet w małej firmie, wie ile ton makulatury jest bezrefleksyjnie wyrzucane. Walkę z tym problemem należy jednak zacząć od… siebie. Przeświadczenie „to nie ja” to sposób zrzucania z siebie odpowiedzialności i jedna z najpowszechniejszych postaw w społeczeństwie, z którą trzeba się zmierzyć. Jednym z kroków, które możemy podjąć w celu zmniejszenia zużycia papieru jest np. ścieralny notes wielokrotnego użytku – Correctbook. Gdy dane informacje nie są już nam potrzebne, możemy je po prostu zetrzeć i zastąpić nowymi. Jeśli jednak to, co zapisaliśmy ma dla nas wielką wartość, to by zachować tę wiedzę możemy nasze notatki zeskanować dzięki darmowej aplikacji Correctbook Scan App i zapisać je na telefonie. Najwyższa pora zerwać ze stertą notesów walających się po biurkach i postawić na pomysłowość oraz ekologiczną technologię.

Kolejną palącą kwestią w oczach Klientów jest zakup gadżetów, które tylko częściowo są neutralne dla środowiska, ale tak naprawdę zawierają szkodliwe surowce, które przez kolejne setki lat będą sie rozkładać w środowisku. Jest to doskonały przykład, kiedy nasze dobre intencje nie dają zamierzonego efektu, bo ekologiczność produktu kończy się np. na… naklejce z napisem „eco”. Na szczęście liczba produktów w 100% biodegradowalnych rośnie. Dowodem na to niech będzie chociażby Be O Bottle, czyli butelka wykonana z bioplastiku z trzciny cukrowej. Wykorzystany surowiec pozwala wyrzucić ją do pojemnika z odpadami organicznymi. O jakimkolwiek wyrzucaniu nie może być jednak mowy, gdyż produkt spełnia wszystkie wymogi świetnego gadżetu. Butelkę można myć w zmywarce, lub ręcznie, gdyż ta składa się z trzech łatwo składanych części. Jest idealnym nośnikiem logotypu i odznacza się bardzo stylowym wyglądem.

Kolejnym przykładem walki o naszą planetę jest recykling. Problem zwiększającej się liczby wysypisk śmieci nie ogranicza się tylko do Polski czy Europy, ale dotyka również egzotyczne części świata. Ludzie w Kambodży, działając w myśl idei gospodarki bezodpadowej, zaczęli walczyć z odpadami właśnie poprzez ponowne użytkowanie. Ich działania polegają na skupowaniu worków po pokarmie dla ryb oraz cemencie, myciu ich, cięciu i zszywaniu, tworząc w efekcie torby wielokrotnego użytku. Materiał, który normalnie rozkładałby się przez 300 lat otrzymuje nowe życie dzięki przetwarzaniu surowców. Sama torba jest gotowa do nadruku i służenia następnym pokoleniom, a dzięki oryginalnemu designowi trafia nie tylko na ulice w Bangkoku czy Kuala Lumpur, ale również do Londynu czy Amsterdamu.

Życie w myśl zasady zero waste staje się w naszych czasach coraz łatwiejsze do osiągnięcia, jeśli tylko zna się wszystkie możliwości. Jeśli chodzi o świat gadżetów, to agencja reklamowa Fiori – dzięki swoim międzynarodowym kontaktom i prawie 18 latom doświadczenia – posiada dostęp do ekologicznych produktów unikalnych na polskim rynku, które czym prędzej powinny znaleźć się na Waszych biurkach, w kuchniach bądź szafach. Co więcej, w naszym sklepie internetowym fiorigifts.pl możecie znaleźć cały dział poświęcony ekologicznym gadżetom. Myślisz eko? Pomyśl o Fiori.

Piotr Ziemkiewicz

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.