Logo

Marketing MIX

Opus B autorem nowych wizerunków kart płatniczych Banku BNP Paribas

Opus B opracował nowy system wizualny kart płatniczych, obejmujący całe portfolio kart Banku BNP Paribas. Agencja zaprojektowała także wszystkie wizerunki kart w obrębie stworzonego przez siebie systemu.

Nowa marka na polskim rynku

W 2019 roku na polskim rynku pojawiła się nowa marka bankowa – BNP Paribas. Bank, który powstał z połączenia wcześniej działających instytucji, prowadził intensywne działania komunikacyjne, mające na celu nie tylko poinformowanie klientów o formalnych zmianach oraz rozszerzeniu oferty, ale także zaznajomienie klientów z nową nazwą i nowym brandingiem.

Branding, branding i jeszcze raz branding

Połączenie banków, oprócz rebrandingu wszelkich materiałów reklamowych i informacyjnych, niosło za sobą także rebranding kart płatniczych. W pierwszym etapie zmienione zostało tylko logo, jednak docelowo bank chciał wprowadzić całkiem nowe wizerunki dla całego portfolio swoich kart. Nowa marka potrzebowała przede wszystkim mocnej ekspozycji logo, dlatego też tak dużą rolę przy opracowaniu wizerunków kart odgrywał branding. To właśnie jaskółki z logo stały się głównym elementem, wokół którego Opus B zbudował cały system wizualny kart BNP Paribas.

Wizerunki zostały pogrupowane i usystematyzowane w taki sposób, by każdy segment posiadał swoją własną interpretację tego motywu. Dla przykładu, karty przeznaczone dla klienta indywidualnego mają zawsze jedną jaskółkę, natomiast karty dla klienta biznesowego mają komplet jaskółek. Karty kredytowe przestawiają motyw jaskółek w zupełnie odmienny sposób, jednak nadal spójny w obrębie całego systemu.

[galeria=”1″]

Prostota kluczem do sukcesu

– Projektując nowe wizerunki postawiliśmy na prostotę, flat designową grafikę, stonowaną kolorystykę i stworzenie zdecydowanego, jednoznacznego, ale i otwartego systemu, który będzie można rozbudowywać o nowe karty, które pojawią się w przyszłości w ofercie banku. W naszych projektach główne skrzypce grają uszlachetnienia i materiał oraz sposób i jakość wykonania – to elementy, które nadają kartom charakteru i plasują je w określonym segmencie, mogą być bardziej lub mniej prestiżowe ze względu na wykorzystane uszlachetnienia – dodaje Piotr Olszewski, General Creative Director w Opus B.

Nowe rozdanie, nowy porządek

Dla banku usystematyzowanie oferty kart było niezwykle istotne po fuzji banków i połączeniu usług. – Z perspektywy banku jako korporacji, ważne było, aby stworzony system kart porządkował naszą ofertę, która stale się rozszerza, a co za tym idzie, będzie potrzebowała nowych kart. Ten system jest na tyle otwarty, że nam to umożliwia. Dodatkowo mocno eksponuje elementy brandingowe, co jest dla nas istotne i pomaga budować świadomość marki wśród klientów. Karty zostały także uporządkowane w portfelu klienta, który szybko i bez problemu będzie w stanie odróżnić kartę debetową od kredytowej czy firmowej – mówi Małgorzata Wasiuk, Dyrektor Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w BNP Paribas.

Autor: Katarzyna Kobiela-Gędłek, PR Manager w Opus B