Logo

Event MIX

Polzak Marketing 2020 mocny nie tylko merytorycznie

19-go czerwca odbył się Polzak Marketing 2020. Niezwykłym dlatego, że prawdziwi byli w nim tylko ludzie. Cała reszta to technologia „unreal”, dzięki której powstała wirtualna scenografia i oprawa konferencji. Ucztą dla słuchaczy był wykład z obszaru kognitywistyki, pokazujący, że nasz mózg poradzi sobie ze zmianą spowodowaną przez kryzys. Całość zwieńczyła debata „Marketing w dobie pandemii”, prowadzona przez Grzegorza Markowskiego.

 

Wirtualna odsłona konferencji Polzak Marketing 2020 była odpowiedzią organizatorów – SAR Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej, PSML – Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów oraz THINK MICE na sytuację związaną z pandemią koronawirusa. Ambitny cel udało się osiągnąć dzięki współpracy z partnerami: TSE Grupą, Global Expo i EMLAB (Grupa S/F). Połączenie doświadczenia, know-how oraz technologii pozwoliło zrealizować wizję wydarzenia dopasowanego do okoliczności, a jednocześnie pokazującego nowe możliwości rynku spotkań.

– Technologia wirtualnego studia zbudowanego z nierzeczywistych przestrzeni, w pełni zsynchronizowanych z ruchem kamer to rewolucyjne narzędzie dla producentów i reżyserów. Umożliwia ono bowiem interakcję uczestników z wygenerowanymi komputerowo obiektami oraz budowanie dynamicznych, spektakularnych sekwencji planów. W tym świecie ogranicza nas tylko wyobraźnia – podkreślił Łukasz Kubiak, dyrektor generalny TSE Grupa.

Konferencję otworzyli Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR oraz Andrzej Zawistowski, członek Zarządu PSML rozmową na temat niepewności biznesowej i braku możliwości odwołania się do doświadczeń z historii.

Zaraz po niej odbył się wykład profesora UAM dr hab. Macieja Błaszaka, kognitywisty i biologa. Ekspert mówił o mózgu w czasach zmiany, przytaczając naukowe dowody na to, że odpoczywanie służy efektywności, czyli się opłaca! Podkreślił także trzy zasady skutecznej komunikacji, aktualne szczególnie w okresie zmiany. Po pierwsze myśl (informacja dopiero po analizie nabiera wartości); po drugie mów mało i po trzecie komunikuj na czterech płaszczyznach – przedmiotowej, psychologicznej, relacyjnej i perswazyjnej.

– Dobry szef firmy czy zespołu będzie wiedział jak wykorzystać wiedzę naukową o mózgu w obliczu różnych sytuacji społecznych czy biznesowych. Dzięki nauce wiemy, że w momencie zmiany na etapie pragnienia mózg jest nastawiony na duże oczekiwania i krótkotrwałą nagrodę – innymi słowy jesteśmy zaprogramowani na wieczne rozczarowanie. Proces ten pozwala nam seryjnie powracać do czynności odpowiadających za nasze przeżycie i bezpieczeństwo. Rodzi to szansę dla biznesu, ponieważ w sytuacji zmiany resetujemy układ nagrody, a co za tym idzie zmienia się także system motywacji, w którym istotną rolę odgrywają: relacje z otoczeniem, kontrola nad wykonywanym zadaniem oraz podnoszenie własnych kompetencji. W połączeniu z poczuciem bezpieczeństwa w życiu prywatnym, stanowi to klucz do przekucia kryzysu w potencjalnie nowe możliwości – podkreślił profesor Błaszak.

Ważnym punktem programu była debata „Marketing w dobie pandemii”, prowadzona przez Grzegorza Markowskiego, stratega, partnera CPC Brand Consultants. Wzięli w niej udział: Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, head of marketing w Grupie Żywiec, Paweł Czajka, dyrektor Departamentu Zarządzania Kontraktami i Zakupami w Santander Bank Polska oraz Michał Szaniecki, managing director Seat & Cupra w Volkswagen Group. Zaproszeni goście skupili rozmowę na pozytywnych aspektach naszej rzeczywistości, mówiąc o tym, że czas pandemii to czas twórczego myślenia, które jest wynikiem reakcji na nowe sytuacje. Zauważona została również potrzeba powrotu do profesjonalnego rytmu – zamiana dresów i t-shirtów na bardziej biznesowe stroje. Rozmówcy podkreślali także konieczność stworzeni zestawu narzędzi pozwalających zmieniać i kreować rzeczywistość, a nie tylko jej ulegać.

OOH magazine był partnerem medialnym wydarzenia.