Pod koniec sierpnia Biblioteka Narodowa organizuje Imieniny Jana Kochanowskiego. To literacki piknik, który odbywa się w Ogrodzie Krasińskich oraz sąsiadującym z nim Pałacu Rzeczypospolitej. Jednym z ważnych elementów dla tego eventu jest zestaw gadżetów reklamowych wpisujących się w identyfikację wizualną przedsięwzięcia. Wykonała je i dostarczyła Agencja Reklamowa Antra.
Imieniny Jana Kochanowskiego po raz pierwszy zostały zorganizowane przez Bibliotekę Narodową w 2012 roku, przede wszystkim w reakcji na utrzymujący się z roku na rok niski poziom czytelnictwa, ale również w celu podkreślenia, jak istotna dla krajowej produkcji wydawniczej jest polska literatura. Od tego czasu odbyło się już osiem edycji wydarzenia, każda poświęcona innej postaci. Tegoroczne Imieniny odbędą się w ostatnią sobotę sierpnia (29.08.2020), a jej bohaterem będzie Leopold Tyrmand. Program pikniku to szereg wydarzeń z udziałem najciekawszych uczestników i najwnikliwszych obserwatorów polskiego życia literackiego – pisarzy, poetów, ilustratorów, literaturoznawców, dziennikarzy i aktorów. Przez cały dzień na rozmieszczonych w Ogrodzie Krasińskich scenach odbywają się nie tylko spotkania i panele dyskusyjne, ale również koncerty, spektakle i warsztaty, nadające wydarzeniu interdyscyplinarny charakter.
Wydarzeniu od początku towarzyszy bardzo charakterystyczna identyfikacja wizualna, której autorką jest Julia Mirny. – Za projekt ten artystka w 2013 roku otrzymała Srebrny Miecz na prestiżowym Konkursie KTR, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Rokrocznie zamawiamy szereg materiałów promocyjnych, które wspierają wizualnie Imieniny Jana Kochanowskiego. W tym roku od agencji Antra zamówiliśmy koszulki i kości do gry w drewnianym pudełku – wyjaśnia przedstawiciel Biura Komunikacji i Promocji Biblioteki Narodowej.
– Gadżety reklamowe traktujemy jako część identyfikacji wizualnej Imienin Jana Kochanowskiego. W trakcie pikniku koszulki ułatwiają odróżnić pomagających przy wydarzeniu wolontariuszy od publiczności, a dzięki gadżetom takim jak torby, funkcjonalnym i przydatnym na co dzień, Imienin Jana Kochanowskiego są obecne w przestrzeni publicznej przez cały rok. Przede wszystkim chodzi jednak właśnie o publiczność, która co roku bardzo entuzjastycznie reaguje na gadżety – a to pomaga w budowaniu pozytywnych skojarzeń z naszym wydarzeniem i jest jednym ze sposobów tworzenia dobrej atmosfery, na której jako organizatorom bardzo nam zależy – dodaje przedstawiciel Biura Komunikacji i Promocji Biblioteki Narodowej.
Jak dodaje Barbara Litke z agencji Antra, ostatnie miesiące były dla nich czasem dywersyfikacji oferty, ale i kontynuacji standardowych zleceń na gadżety reklamowe. – Od początku pandemii firmie Antra udało się wykonać różnorodne upominki reklamowe, ale w odpowiedzi na zaistniałą sytuację rynkową rozszerzyliśmy również naszą działalność o sprzedaż produktów ochronnych. Tak też powstała marka Biodefendol z preparatami do dezynfekcji rąk bez użycia wody – mówi Barbara Litke z agencji Antra.
KL