Jak wskazują eksperci z lsd Studio, czeka nas zmiana zwyczajów konsumenckich. Efektem będą mniejsze, a przy tym bardziej wydajne powierzchnie wystawiennicze, bardziej kameralne i lokalne rozwiązania – tak wyglądać będą reprezentacyjne miejsca w sklepach, punktach usługowych czy nawet barach. Będzie to także biznesowo bardziej opłacalne dla właścicieli punktów handlowych czy usługowych.
Dotychczasowa koncepcja urządzania powierzchni wystawienniczych odeszła do historii. Nowe, związane z utrzymaniem higieny i bezpieczeństwa, potrzeby czy inne niż jeszcze na początku roku preferencje konsumenckie spowodowały gwałtowne zmiany w podejściu projektantów do całej idei ekspozycji i estetyki w handlu, usługach czy gastronomii. Miejsca, gdzie robimy zakupy, mają dziś nowe, dodatkowe funkcje.
– Ludzie nagle szukają miejsc na zakupy jak najbliżej swojego zamieszkania. Dziś wolą już małe, lokalne punkty i kontakt z ludźmi, których znają. Mają na uwadze bezpieczne doświadczenie z prawdziwymi ludźmi, którym mogą zaufać – na takie przede wszystkim powody zmian w podejściu klientów wskazuje Agnieszka Gawron, współwłaścicielka i współzałożycielka lsd Studio, które wyspecjalizowało się w projektowaniu m.in. sklepów, punktów gastronomicznych i usługowych.
Lokalność, która dziś zyskuje na znaczeniu, a do tego wsparcie dla miejscowych przedsiębiorców i dostawców, powodują, że można obecnie mówić o dodatkowej satysfakcji z udzielonego wsparcia dla rodzimego biznesu.
– Widzimy, jak zmieniają się potrzeby konsumentów, które branże są im bliższe, a które drogą naturalnej selekcji – nie są już dłużej tak istotne, jak jeszcze pół roku temu – dodaje Agnieszka Gawron. Przypomina, że kierowana przez nią pracownia ma długie doświadczenie w tworzeniu projektów w przestrzeni publicznej.
– To wszystko wpływa na określone podejście do działania i do klienta – uważa Agnieszka Gawron. W jej opinii, obok takich zjawisk jak stopniowe zanikanie fast fashion czy wzrost popularności zakupowych rozwiązań informatycznych (np. aplikacje), coraz częściej uzyskiwać będziemy niezbędne informacje dot. sklepowych ofert jeszcze przed wybraniem się do sklepu – np. poprzez tzw. wirtualny spacer, aby zminimalizować czas przebywania w placówkach handlowych, tym bardziej, że cały czas dużym uznaniem cieszyć będą się produkty klasy premium.
Wskazuje też, że np. w aptece czy drogerii mamy do czynienia z tym samym klientem. Przychodzi on tam jednak w innym celu. Musi czuć przede wszystkim, że znajduje się w bezpiecznej przestrzeni i w związku z tym obsługa roztoczy nad nim opiekę, udzielając mu profesjonalnej i rzetelnej pomocy.
– Z drugiej strony, codzienne czynności jak zakupy czy wyjście na kolację ze znajomymi do restauracji stają się jeszcze bardziej elementem urozmaicenia, rozrywki, czasem nawet jedyną możliwością „wyrwania się z domu”, a możliwość zakupów w stacjonarnym salonie odzieżowym czy obuwniczym to dziś niemal rozrywka luksusowa i dostępna tylko dla wybranych – podsumowuje współwłaścicielka lsd Studio i sygnalizuje otwarcie firmy na nowe obszary – np. na sieci apteczne, które zyskały ostatnio na znaczeniu, stając się w wielu przypadkach pierwszym punktem porady dla pacjentów.
Działający w lsd Studio specjaliści mogą pochwalić się doświadczeniem z pracy w różnych branżach. Wielu z nich pracowało wcześniej np. przy tworzeniu i rozwoju wiodących sieci odzieżowych w Polsce – także przy wprowadzaniu poszczególnych zagranicznych marek na naszym rynku. Kierowali tam całymi zespołami projektowymi. W obecnej pracy, zatrudnione w lsd Studio osoby koncentrują się najpierw na szczegółowej analizie potrzeb klientów, wyrażonej świeżym podejściem do tematu i, co podkreślają, niebanalnym designem. Każde powierzone zadanie traktują kompleksowo: od opracowania wstępnej koncepcji wnętrza, poprzez jego wielobranżowy projekt – aż po całościową realizację „pod klucz”.
Obszar działań firmy obejmuje dotąd m.in. handel, gastronomię, hotelarstwo, przestrzenie biurowe, targowe, mieszkania oraz domy. Wkrótce dojdą do tego nowe segmenty, które w ostatnich miesiącach zyskały na znaczeniu. Lsd Studio jest stałym partnerem sieci Bytom, Kubenz, Okaidi, Świat Zabawek, Rossmann, Tedi, odpowiadając za wystrój ich salonów. Współpracuje także m.in. z marką Douglas, Duka, 4F, mBank, Komfort, Tutti Santi, ECE.
Wkrótce dojdą do tego nowe segmenty, które w ostatnich miesiącach zyskały na znaczeniu.