Marketing MIX Wyzwania komunikacji podczas pracy zdalnej

Wyzwania komunikacji podczas pracy zdalnej

58
0

Marketing kojarzy się z dynamizmem, burzami mózgów, nowoczesnymi narzędziami, kampaniami, które mają skutecznie docierać do grup docelowych. Od pomysłu do realizacji jednak długa droga, która wymaga sprawnej komunikacji – a to wcale nie takie łatwe podczas pracy zdalnej.

Wydawało się, że nowsze technologie już dawno zastąpiły telekonferencje. Jednak po przeanalizowaniu danych z II kwartału 2020 roku przez jednego z operatorów okazało się, że to rozwiązanie idealnie sprawdza się w pracy zdalnej. Ponad 80 000 minut rozmów, blisko 3 150 połączeń, 2 171 użytkowników, 365 pokoi telekonferencyjnych – taki ruch został wygenerowany w zaledwie 3 miesiące działania usługi Telespotkań, którą szczerzej prezentujemy poniżej.

Kontrola bezpieczeństwa

Baza danych klientów, kontakty do pracowników i partnerów biznesowych, strategia rozwoju firmy, czy nawet pomysły na kampanie marketingowe – żadna firma nie chce, by dostały się w niepowołane ręce. To właśnie na pracodawcy spoczywa obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa danych od strony technicznej zarówno podczas pracy w biurze, jak i w czasie pracy zdalnej pracowników. Warto zatem zainwestować w produkty, które nie narażą firmy na straty przez niewystarczające zaplecze techniczne. Dostęp do rozmowy jest i powinien być kontrolowany, ale przez osobę, która jest do tego upoważniona. Dlatego firma Tide Software w swoich rozwiązaniach stosuje różne sposoby, aby zminimalizować ryzyko wycieku poufnych informacji. W przypadku usługi Telespotkania każdy telepokój ma swój unikalny numer, który jest udostępniany przez administratora tylko uczestnikom telekonferencji. Po wdzwonieniu się na dedykowany numer telefonu muszą oni podać numer PIN. Ważność pokoju jest również ograniczona czasowo. Dzięki temu administrator ma kontrolę nad tym, kto może uczestniczyć w telespotkaniu. Dodatkowo współpraca z aż 3 data center na terenie Polski podnosi standard bezpieczeństwa na jeszcze wyższy poziom.

Liczby mówią same za siebie

Aż 365 pokoi telekonferencyjnych zostało założonych tylko w ciągu 3 pierwszych miesięcy działania usługi Telespotkania. To kolejny argument, który pokazuje, że sceptycy tego rozwiązania nie mieli racji. Telepokoje idealnie sprawdzają się szczególnie podczas pracy zdalnej, której popularność ogromnie wzrosła. Co więcej, wiele firm postanowiło utrzymać taki model działalności przez dłuższy czas. Z biznesowego punktu widzenia bardzo ważne jest, aby w tym czasie zapewnić pracownikom skuteczne i sprawdzone rozwiązania do komunikacji. Zespołowe burze mózgów, ustalanie strategii działania, podsumowanie kampanii – to tylko przykłady rozmów i spotkań, które odbywają się w zamkniętym gronie zarówno w biurze, jak i podczas pracy zdalnej. Jakie inne narzędzia można również wykorzystać w komunikacji podczas home office?

 SMS w komunikacji wewnętrznej

Nieoczywisty może wydawać się potencjał znanych wszystkim wiadomości tekstowych, czyli SMS! Czy wiesz, że reakcja użytkownika na otrzymany SMS to mniej niż 90 sekund, a średni wskaźnik open rate kampanii SMSowej to 97%? Takie rozwiązanie może posłużyć do działań z zakresu employer brandingu i przeprowadzenia np. kampanii SMS skierowanej do osób pracujących zdalnie informującej o aktualnych wydarzeniach z firmy. Dzięki takiej akcji pracownicy pomimo nieobecności w biurze będą mieć poczucie jedności i pracy we wspólnym celu.

 Komfort dopasowany do potrzeb biznesu

Każdy biznes, czy strategia marketingowa oznaczają inne okoliczności i wymagania. Wspólnym mianownikiem jest jednak dobór odpowiednich narzędzi do komunikacji prowadzonej wewnątrz firmy, jak i skierowanej do klientów. Są także sytuacje, które wymagają bardziej zaawansowanych rozwiązań, gdy musimy np. nagrać zdalne spotkanie zespołu lub ważne ustalenia z klientami, i kluczowe jest nagranie rozmowy oraz udostępnienie raportu z listą uczestników. Warto wtedy sięgnąć po rozbudowaną wersję Telespotkań, które to umożliwiają. Należy pamiętać, że niezależnie od tego, czy prowadzimy mały biznes, czy dużą firmę, zawsze powinniśmy mieć na uwadze bezpieczeństwo danych i stosować rozwiązania od firm, dla których jest to tak samo ważne.

Adaptacja do panujących warunków jest niezbędna, jeśli chcemy, aby nasz biznes się rozwijał. Na równi z adaptacją jest komunikacja, która odgrywa szczególną rolę zarówno w kontaktach z klientami, partnerami biznesowymi, jak i z pracownikami. Najbardziej użyteczne rozwiązanie, to sprawdzone rozwiązanie. Pobierz raport o pokojach telekonferencyjnych i przekonaj się o zaletach tego środka komunikacji!