Plenery Film Spring Open to unikatowe na skalę nie tylko Polski, ale i Europy, warsztaty twórców filmowych oparte o nowe technologie i narzędzia. W tym roku, ze względu na pandemię, w większości odbywały się one w formule online.
Spotkania, od XX lat prowadzone i objęte patronatem przez najwyższej klasy artystów branży filmowej, takich jak światowej sławy aktorki Natalie Portman i Juliette Binoche oraz prezesa Fundacji i spiritus movens przedsięwzięcia, wybitnego operatora Sławomira Idziaka, skierowane są do filmowców, studentów i pasjonatów kina. Przy wsparciu i współudziale najlepszych specjalistów z branży rozwijają oni swoje projekty audiowizualne, nabywając w praktyce umiejętności artystyczne i techniczne, eksperymentują, uczą się nowych technologii i mają niepowtarzalną okazję na konsultowanie swoich pomysłów z mistrzami.
Firma Epson po raz kolejny służyła pomocą organizatorom, użyczając najwyższej klasy sprzęt do wyświetlania obrazu. W tym roku na potrzeby przedsięwzięcia udostępniono projektor instalacyjny EB-Z10000U o mocy 10 tys. lumenów oraz jako pomocnicze modele EB-2265U i EB-1985WU. Wszystkie urządzenia to intuicyjne w obsłudze modele wykorzystujące technologię 3LCD gwarantującą jednakowe natężenie światła białego i barwnego co zapewnia najwyższą jakość obrazu i wierną reprodukcję kolorów.
– Cieszymy się, że po raz kolejny mogliśmy zaangażować się w przedsięwzięcie, które poprzez praktyczną edukację kształci filmowców, którzy mogą kontynuować najlepsze tradycje polskiej kinematografii. Wiemy, że do uzyskania finalnego efektu kluczowy jest pomysł, autorska wizja artystyczna, jej realizacja oraz wsparcie najlepszego w swej klasie sprzętu. Dlatego z pełnym przekonaniem użyczyliśmy nasze projektory 3LCD, jako istotny element zaplecza wizualnego warsztatów – powiedział Norbert Gościński, Account Manager Professional Displays w Epson. [galeria=”1″]
– Wsparcie firmy Epson w postaci projektorów, które dostarczyli młodym ludziom na plenery Film Spring Open pomaga w czymś, co jest szalenie ważne – możliwość pracy zdalnej, używanie projektorów, jako źródła światła, tylnej projekcji, zdalnej scenografii, itp. Dziękujemy Wam za pomoc! – dodał Sławomir Idziak, Prezes Fundacji Film Spring Open.
Warto dodać, że firma Epson już dziś cieszy się na przyszłoroczną współpracę, z nadzieją, że wówczas nic nie przeszkodzi w przeprowadzeniu plenerów w pełnej, stacjonarnej formie.
KL