Logo

Marketing MIX

Najpiękniejszy dom czasami kryje brzydką prawdę. Mocne przesłanie nowej kampanii IKEA

Wczoraj na oficjalnym profilu Chorwackiej IKEI pojawił się szokujący post. Grafikę przedstawiającą stylowe wnętrze wprost z katalogu IKEA zaburzył jeden niepasujący do całości element… Fotografię podsumowuje podpis: „Nawet najpiękniejszy dom czasem kryje brzydką prawdę”.

Post został opublikowany w ramach akcji „Bezpieczny dom to lepszy dom” sprzeciwiającej się eskalacji przemocy domowej. Zdaniem Chorwackiej IKEI przemoc zawsze była problemem społecznym, ale pandemia i konsekwencje kwarantanny przyczyniły się do nasilenia tego zjawiska.

Wykorzystana w kampanii wizualizacja, pokazuje pokój w domu, w którym wszystko wydaje się być w porządku, z wyjątkiem jednego szczegółu, który sugeruje, że dzieje się tam coś złego.

Nie jest to jedyna akcja IKEA w ramach walki z przemocą domową. Podczas Międzynarodowego Dnia Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, we Włoskim sklepie IKEA zamknięto jeden z pokoi zieloną ścianą, za którą znajdował się głośnik. Zza ściany dobywały się dźwięki prawdziwych historii przemocy domowej, a na ścianie zamieszczono hasło: „Przemoc jest bliżej niż myślisz, czasami jest tylko ściana między tobą a nią”.

IKEA  Retail Polska również nie pozostaje obojętna wobec przemocy domowej i w ramach kampanii #PomagamyRazem, o której wspominamy w materiale Mamy ambitne cele, wspiera Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, która zapewnia pomoc telefoniczną najmłodszym i nastolatkom w trudnych sytuacjach życiowych. Jak wskazują przedstawiciele fundacji, przemoc domowa eskaluje w trakcie pandemii, a grupą najbardziej na nią narażoną są właśnie dzieci.

 

AS