Logo

Marketing MIX

Relacja z NEC Online Competence Days 2020

W dniach 5-6 listopada br. odbyła się w formule online 11 edycja flagowej konferencji NEC Competence Days. To największe w Polsce wydarzenie dedykowane dla firm integratorskich branży nowoczesnych technologii audio-wideo oraz dynamicznie rosnącego rynku meeting rooms, które obejmuje szeroką gamę prezentacji i warsztatów. Tegoroczna edycja była zorganizowana w formule online, która otworzyła dla uczestników nowe możliwości zdobycia profesjonalnej wiedzy, interakcji oraz rywalizacji. 

NEC Online Competence Days po raz kolejny wyznaczyło rynkowe standardy i wysoko podniosło poprzeczkę organizacji spotkań partnerskich w branży. Ponad 400 uczestników, zwłaszcza w trudnym okresie pandemii, stanowi imponujący wynik, będąc równocześnie kolejnym rekordem frekwencji w historii tego wydarzenia. Warto również dodać, że liczba najbardziej atrakcyjnych sesji szkoleniowych w czasie rzeczywistym przekroczyła aż 650 odtworzeń!

Pomimo formuły online zasadnicza koncepcja imprezy pozostała niezmienna. Składały się na nią dwa główne elementy: krótkie sesje wykładowe oraz warsztaty Hands On prowadzone m.in. w formule PoV. Całość pogrupowana została w bloki tematyczne takie jak np.: Large Digital Surfaces, Meetings&Collaboration, Control rooms, Personal workspace czy Digital Signage. W tym roku w tematach agendy widać było również mocny zwrot w kierunku ekranów LED. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przede wszystkim sesje warsztatowe, podczas których uczestnicy mogli na żywo uczestniczyć chociażby w częściowej deinstalacji ekranu LED, czy też konfiguracji oprogramowania digital signage NEC Media Player. Zainteresowanie odbiorców zyskały również liczne prezentacje i warsztaty sponsorów.

Podczas konferencji japoński producent zaprezentował szerokie portfolio rozwiązań dedykowanych dla sektora AV i rynku meeting rooms, bazujących na monitorach, projektorach oraz produktach LED. Wśród nowości na szczególną uwagę zasługują: laserowe projektory instalacyjne z serii PA z zamkniętym układem optycznym, nowe generacje monitorów wielkoformatowych z serii ME, M, MA oraz P wyposażone w gniazdo SDM oraz innowacyjne funkcjonalności pozwalające osiągnąć niesamowitą jakość obrazu, a także ekrany wideo LED o wielkości piksela 0.9mm.  [galeria=”1″]

Nowością na NEC Online Competence Days 2020 były interaktywne konkursy, egzaminy wiedzy oraz ankiety, w których uczestnicy bardzo chętnie i licznie brali udział. Organizatorom we współpracy ze sponsorami, udało się podczas dwóch dni eventu online przeprowadzić ponad 30 krótkich quizów z nagrodami, prawie 20 ankiet, których wynikami na bieżąco dzielono się z uczestnikami oraz 5 egzaminów wiedzy – również nagradzających najlepszych partnerów. To wszystko sprawiło, że konferencja NEC Online Competence Days przyjęła w tym roku jeszcze bardziej atrakcyjną i angażującą formułę typu „zabawa i wiedza”.

– Przez 10 lat tworzyliśmy największą imprezę dla profesjonalnej branży AV w Polsce. Decydując się na jej wersję On-Line, było dla mnie oczywiste, iż ponownie musimy zrealizować coś wyjątkowego. Utrzymanie  wysokiej frekwencji, uwagi i koncentracji uczestnika przed ekranem przez 18 godzin transmisji live w ciągu dwóch dni to wielka sztuka. Nam się to udało! 37 połączeń live, 3 studia, 33 prezentacje i warsztaty to tylko mały wycinek z całości. Po konferencji otrzymaliśmy mnóstwo gratulacji, co daje nam wielką satysfakcję z dobrze wykonanej, ciężkiej pracy. Serdecznie dziękuję sponsorom, patronom medialnym, naszej ekipie, realizatorom oraz wszystkim tym, którzy przyczynili się do tego sukcesu – podsumowuje Mariusz Orzechowski, General Manager Central South East Europe w NEC Display Solutions Europe.

Jak co roku przyznano również statuetki NEC AWARDS dla najlepszych partnerów biznesowych NEC Display Solutions. Szczególnie w tak trudnym dla branży roku producent chciał uhonorować tych, którzy mimo przeciwności rozwijali swój biznes w oparciu o rozwiązania i produkty NEC. Gala wręczenia statuetek odbyła się jak całe wydarzenie – wirtualnie.

Statuetki NEC Awards 2020 trafiły do:

Wdrożenie Roku Muzea – TRIAS AVI

Kategoria Broadcasting –  Studiotech Poland

Kategoria Control Room – PHU Ingwar

Kategoria Automotive – Kudrycki – Media Service

Kategoria LED – VisionCube

Kategoria Digital Signage – PRO DIGITAL

Firma Roku- Perfect Displays

Tegoroczną edycję konferencji wraz z organizatorami współtworzyło 7 co-sponsorów reprezentujących następujące marki: Matrox, Sennheiser, QSC, NETGEAR, Logitech, Aten, Vogel’s, Adamson, Audac, Sonte, Schedulla. Patronat Medialny nad imprezą objęły magazyny: AVIntegracje oraz IT Reseller.

KL