Logo

Marketing MIX

Nagrody w konkursie KTR 2020 rozdane

Podczas tegorocznej edycji konkursu przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu rocznym na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + JUNG V. MATT, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.

Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:
• Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za kampanię „A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX;
• Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną „Stop ciężarówkom!”;
• Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED;
• Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;
• Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację „Odbicie. Jestem jak ty zapewne”, zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.

75-osobowe Jury obradowało pod przewodnictwem:
• Communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R)
• Design – Bartek Walczuk 180heartbeats + Jung V.Matt
• Technology – Marcin Talarek IRL
• Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń Leo Burnett
• Craft Illustration – Marcin Sosiński Mccann Worldgroup
• Craft Audio Video – Maciej Waligóra DDB Warszawa

– W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywiste było, że trzeba będzie wymyślić sposób, w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie, czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron – podkreśla Maciej Waligóra, Przewodniczący Zarządu KTR i dodaje: – Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności. Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku.

Po raz trzeci Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.

Agencją Roku zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.

Szczegółowa lista nagrodzonych dostępna jest TUTAJ.