Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Firma ADLER zmienia nazwę na MALFINI

Do zmiany nazwy firmy z ADLER Czech na MALFINI od 1 grudnia przystępuje krajowy lider na rynku tekstyliów reklamowych i odzieży roboczej. Po rebrandingu marek, który odbył się w tym samym duchu transformacji, firma zdecydowanie opuszcza swoją pierwotną nazwę, którą nosi od momentu powstania w 1999 roku.

– To właśnie na zakończonym sukcesem rebrandingu marek, który dotknął nie tylko europejskich klientów, ale także azjatyckich partnerów biznesowych, zweryfikowaliśmy siłę, wielkość, stabilność i znaczenie naszej firmy. Teraz wykorzystujemy ten pozytywny wynik do zakończenia tak znaczącej zmiany, jaką jest nowa nazwa firmy- mówi Radek Veselý, dyrektor generalny firmy, zmieniając nazwę firmy. Drugim czynnikiem jest także rozwój biznesowy czeskiego producenta odzieży reklamowej na rynkach zachodnich, które utrudniają procesy legislacyjne, związane z posiadaniem zastrzeżonych znaków towarowych przez konkurencyjnej firmy.

Każda podobna zmiana dla danego subiektu jest sprawą wymagającą z punktu widzenia komunikacyjnego i finansowego. Zaletami firmy pod nową nazwą MALFINI, a.s. są m.in. stabilny charakter logo – czarna sylwetka orła w locie, czy model biznesowy B2B. „Dzięki ankiecie wśród klientów stwierdziliśmy, że symbol orła jest w szczególności synonimem jakości naszych produktów i usług” – wyjaśnia Martina Weberová, dyrektor marketingu firmy. Co więcej, już podczas rebrandingu znaków, tłumaczenie słów adler i malfini było intensywnie komunikowane jako ciekawy dowcip językowy: oba wyrażenia można przetłumaczyć na język czeski jako orzeł. Chociaż adler pochodzi z języka niemieckiego, słowo malfini oznacza orła w języku kreolskim. W ten sposób firma może śmiało przekształcić hasło swojej pierwszej kampanii „Marka się zmienia, ale orzeł pozostaje” na „Nazwa się zmienia, ale orzeł pozostaje ” i rozwinąć skrzydła.

Firma MALFINI, a.s. (przed tym ADLER Czech, a.s.) z siedzibą w Ujściu nad Łabą jest liderem na rynku markowych tekstyliów reklamowych w Czechach i na Słowacji oraz wiodącym dostawcą w Europie. W swoim portfolio ma także segment odzieży roboczej. Firma oferuje ponad 300 różnych produktów. Na polski rynek jako jeden z pierwszych weszła w 2004 roku. Przy obecnie zarejestrowanej liczbie blisko 14 tysięcy klientów jest to najsilniejszy zagraniczny oddział firmy. W samym 2019 roku polscy klienci kupili 4,2 miliona sztuk tekstyliów reklamowych.

Charakter modelu biznesowego firmy to działalność jedynie na zasadzie B2B oparta na sklepie internetowym, wystarczającej ilość towaru, szybkiej logistyce i doskonałej obsłudze klienta. Jako wiodący gracz w asortymencie z markami Malfini, Malfini Premium i Piccolio, uzupełnione o odzież roboczą Rimeck, a od niedawna także firmy TRICORP oraz obuwie ochronne Bata Industrials, firma działa już w 30 krajach europejskich. Roczne obroty przekraczają 1,4 miliarda koron czeskich (to blisko 240 mln zł) i są wynikiem pracy ponad 320 pracowników. Nowoczesny, w pełni zautomatyzowany magazyn w Ostrawie ma pojemność ponad 25 milionów sztuk odzieży reklamowej. Dostawy na kluczowe rynki do krajów sąsiednich realizowane są w ciągu 24 godzin. Wszystkie produkty MALFINI podlegają rygorystycznym testom i opatrzone są uznawanym na całym świecie znakiem jakości 100 OEKO-TEX Standard.

KL