Promo Show Professional, akcja #SuperBohater i wrześniowy FestiwalMarketingu.pl to trzy wydarzenia tego roku najbliższe naszej redakcji. Ostatnie, udało nam się zrobić niejako „rzutem na taśmę”. Mijający rok dał nam się wszystkim mocno w kość i liczymy, że korona wirus w końcu odpuści. Choć ostatnie dni pokazują, że wirus może zaatakować na nowo. Oby nie szedł dalej drogą: nowy rok, nowy ja.
PSP 2020
Kiedy planowaliśmy Bal Maskowy wieńczący PSP 2020 nie spodziewaliśmy się, że maseczki będą nam towarzyszyć przez cały rok. Branża rozpoczęła ten rok z dużą dawką optymizmu, pomimo szalejącego już wtedy wirusa w Chinach. Wydarzenie miało zbliżoną frekwencję, choć nie wszyscy goście z zagranicy pojawili się na wieczornej gali. Dopiero kilka miesięcy później przedstawiciele niektórych agencji reklamowych przyznali się, że ich nieobecność spowodowana była już obawą przed wirusem. Nikt nie spodziewał się jednak tak daleko idących ograniczeń w Europie, licząc na zdławienie wirusa gdzieś na drugiej półkuli.
Dziś już wiemy, że kolejna edycja PSP odbędzie się najwcześniej w kwietniu 2021 roku. Pierwszy kwartał przyszłego roku już jest stracony dla branży wydarzeń, choć większość z nas ma już powyżej uszu home office. Operatorzy dużych imprez targowych nie przewidują żadnych wydarzeń do końca marca. Trzymamy mocno kciuki, aby było to faktycznie tylko do końca marca. Dla branży eventowej i reklamowej każde wydarzenie, nawet najmniejsze, będzie krokiem do powrotu do normalności.
#SuperBohater
Akcja #SuperBohater koordynowana przez OOH magazine zaangażowała wielu naszych klientów i wystawców. Wsparliśmy razem ponad 40 szpitali zakaźnych i 11 stacji krwiodawstwa.
Przekazaliśmy m.in. rękawiczki jednorazowe – 7 tys., maseczki – 20 tys., bluzy medyczne – 100, przyłbice – 2 tys., długopisy – 35 tys., czego 2 tys. antybakteryjnych, smycze – 600, mopy – 200, ścierki – 400, ręczniki – 300, kapcie jednorazowe – 800, kominy – 200, ręczniki z mikrofibry – 200, kubki jednorazowe – 5 tys., naczynia jednorazowe – 3 tys., kawa – 200, herbata 500, cukier w saszetkach – 10 000 szt. oraz czekolady – 1500 szt.
Ponad 600 pielęgniarek i ratowników medycznych otrzymało personalizowane kubki termiczne ze swoim imieniem i logo #SuperBohater. Takie pospolite ruszenie dodało branży dużo pozytywnej energii.
FestiwalMarketingu.pl
Razem z wieloma fantastycznymi partnerami nie tylko pokazaliśmy, że bezpieczne wydarzenia są możliwe w dobie pandemii, ale świetnie dokonaliśmy reSTARTu branży. Dla uczestników mieliśmy 2000 maseczek od firmy Headwear oraz 300 od Haftkomu i 400 przyłbic od firmy Raster. Żele antybakteryjne od firm: Capira, USB system i COS Derm Med. Kilkanaście stacji dezynfekujących SQM, Star Event i Colors of Design. Na wejściu dodatkowo bramkę dezynfekującą Sangate i pomiar temperatury PROTEKT.
Otwierana przez Bartka Bieszyńskiego z grupy TUgether Konferencja Event Mix zgromadziła ponad 100 uczestników. Potrafiliśmy połączyć siły z MPI Poland Chapter, wspierało nas EXPO XXI Warszawa i nawet bezpośrednia konkurencja mocno nam kibicowała. Muszę jednak dodać, że mógłbym wymienić wiele organizacji i mediów branżowych, na których w tym okresie branża nie mogła liczyć. Pomimo tego, mogę jednak napisać: udało się. Dziś, największe podziękowania należą się wystawcom, którzy zaryzykowali i zdecydowali się na udział w wydarzeniu.
2021
Dla wielu z nas szczepionka wydaje się milowym krokiem do powrotu do normalności. Myślę, że nikt nie potrafi jednak odpowiedzieć sobie na pytanie, kiedy ten powrót będzie realnie możliwy.
Osoby szczepione mają w Polsce nie być wliczane do limitów uczestników wydarzeń: domowych i biznesowych. Kiedy jednak patrzę na zamieszanie z zakazami w Sylwestra, mam wrażenie, że pomimo kilkumiesięcznej walki z pandemią nadal towarzyszy nam zaskakujący chaos.
Życzę Państwu dużo zdrowia i 2021 roku pełnego festiwali, gal, wydarzeń. To one są motorem naszej branży, jak i całej gospodarki.
Robert Załupski