Logo

Marketing MIX

Unilever: naszą ambicją jest poprawa standardów życia wszystkich pracowników na całym świecie

Unilever ogłosił plany zobowiązań i działań, które mają na celu budowanie bardziej sprawiedliwego i inkluzywnego społeczeństwa. Ambicją Unilever jest poprawa standardów życia wszystkich pracowników na całym świecie. W tym celu firma będzie współpracowała z dostawcami, innymi przedsiębiorstwami, organami rządowymi i organizacjami pozarządowymi w celu stworzenia systemowej zmiany i globalnego przyjęcia praktyk związanych z godziwym wynagrodzeniem.

W 2019 roku ponad 630 milionów pracowników na całym świecie, co stanowi prawie jedną piątą wszystkich zatrudnionych, nie zarobiło wystarczająco dużo, aby wydostać siebie i swoje rodziny z ubóstwa. Zaplanowane zobowiązania obejmują:

  • Zapewnienie, że do 2030 roku zarobki każdej osoby dostarczającej towary i świadczącej usługi na rzecz firmy będą pozwalać jej i jej rodzinie na godziwy poziom życia.
  • Osiągnięcie do 2025 roku obrotów na poziomie 2 miliardów euro rocznie z dostawcami – małymi i średnimi firmami – których właścicielami lub menadżerami są osobami pochodzącymi z niedostatecznie reprezentowanych grup.
  • Wspieranie rozwoju 5 milionów małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie rozwijania ich działalności poprzez dostęp do wiedzy, finansowania i technologii do 2025 roku.
  • Zwiększenie liczby reklam, które uwzględniają osoby z różnorodnych grup, zarówno na ekranie, jak i za kamerą.
  • Zapewnienie do 2025 roku przekwalifikowania lub podniesienie kwalifikacji pracowników Unilever, a także do 2030 roku umożliwienie im dostępu do elastycznych form zatrudnienia.
  • Wyposażenie do 2030 roku 10 milionów młodych osób w umiejętności niezbędne do wkroczenia na rynek pracy.

– Dwa największe zagrożenia, przed jakimi stoi obecnie świat, to zmiany klimatu i nierówność społeczna – mówi Alan Jope, dyrektor generalny Unilever. -Wydarzenia w minionym roku bez wątpienia doprowadziły do jeszcze większych podziałów społecznych. Należy zatem podjąć stanowcze działania na rzecz budowania społeczeństwa, które wspiera poprawę warunków bytowych, jest otwarte na różnorodność, pielęgnuje talenty i każdemu oferuje możliwości – dodaje.

Unilever podejmuje się tych śmiałych, nowych zobowiązań, aby podnieść standardy życia ludzi w firmie i w całym łańcuchu dostaw, w szczególności tych, którzy są obecnie niedostatecznie reprezentowani.

– Jesteśmy przekonani, że działania, do realizacji których się zobowiązaliśmy, uczynią z Unilever lepszą i silniejszą firmę, gotową na olbrzymie zmiany społeczne, których dzisiaj doświadczamy. Zmiany, które z pewnością będą przyspieszały. Bez zdrowego społeczeństwa nie można prowadzić zdrowego biznesu – podsumowuje Alan Jope.