Logo

Marketing MIX

Mural oczyszczający powietrze adidas i eobuwie.pl

W ramach lokalnej kampanii nowej odsłony butów adidas Stan Smith, w Warszawie powstał 250-metrowy mural oczyszczający powietrze.

Mural jest efektem współpracy eobuwie.pl oraz adidas. Marki połączyły siły, aby stworzyć projekt, który podobnie jak nowe Stan Smith podkreśla istotę dbania o środowisko.

Do namalowania muralu została użyta farba fotokatalityczna, która dzięki swoim właściwościom neutralizuje szkodliwe substancje, z którymi na co dzień mają styczność mieszkańcy Warszawy.

Spaliny samochodowe i innego rodzaju zanieczyszczenia (np. w formie tlenków azotu) osiadają na powierzchni muralu. Następnie pod wpływem światła słonecznego są neutralizowane – rozkładają się na nieszkodliwe dla środowiska związki azotu, wodę oraz nieznaczną ilość CO2. A gdy proces dojdzie do końca, przy najbliższym opadzie deszczu powłoka jest samoistnie oczyszczana i gotowa do zaczęcia wszystkiego od nowa.

Od 1973 adidas Stan Smith pozostawały niezmienne i stały się ikoną. Nastał jednak czas, kiedy musiały się zmienić. I nie chodzi tu o ich wygląd czy wygodę – chodzi o to, jak zostały stworzone. Nadeszła pora, by te klasyczne buty stały się bardziej przyjazne dla środowiska. By stały się naprawdę ponadczasowe. Nie rezygnując z dobrze znanego designu, stworzona została nowa wersja sneakerów Stan Smith z cholewką Primegreen z materiałów pochodzącą z recyklingu, definiując, czym są buty przyjazne naszej planecie.

Launchowi nowych ekologicznych butów adidas Stan Smith towarzyszy kampania przygotowana przez VMLY&R. Za realizację muralu odpowiadało Good Looking Studio.