Jubileuszowa publikacja wydana przez ZFPR z okazji 20-lecia istnienia organizacji to zbiór dwudziestu rozmów z osobami mającymi wpływ na rozwój polskiej branży PR. Znajdują się w niej wywiady z przedstawicielami środowiska biznesowego, dziennikarskiego oraz naukowego. Ta książka nie jest wyłącznie historią samego Związku, ale także polskiego public relations nowego millenium. Od dziś dostępna w sprzedaży!
W książce zostały zawarte zarówno wspomnienia z początków kształtowania się branży PR w Polsce, jej rozwoju, jak i odwołania do wyzwań stojących przed specjalistami w świecie post-COVID. Wiedza, case studies i teoria, którymi dzielą się współautorzy publikacji, mogą być inspiracją do codziennej pracy w agencjach oraz pogłębiania wiedzy o polskim public relations.
Wywiady na rzecz publikacji przeprowadził Paweł Oksanowicz, dziennikarz radiowy, telewizyjny, redaktor i autor książek. Wśród jego rozmówców znaleźli się: sygnatariusze Deklaracji Założycielskiej Związku Firm Public Relations, członkowie zarządów ZFPR, Przewodniczący oraz Jurorzy konkursu Złote Spinacze, założyciele pierwszych w Polsce agencji public relations, wykładowcy, dziennikarze i biznesmani.
– Z punktu widzenia dziennikarskiego książka przybliża pozornie dwa odległe od siebie światy: dziennikarstwa i public relations. Pokazuje, jak powinna przebiegać współpraca i jak powinny układać się relacje pomiędzy tymi dziedzinami. To niewątpliwy walor wydawnictwa, przy którym miałem przyjemność pracować – mówi Paweł Oksanowicz.
Czytelnicy książki dowiedzą się, w jakich okolicznościach powstał ZFPR, a także jak kształtowały się standardy branży. Poznają również wiele ciekawych, dotąd niepublikowanych historii m.in. o tym, kto wymyślił logo ZFPR, jak powstał konkurs Złote Spinacze i jakie wyzwania stały przed jurorami pierwszych edycji konkursu.
O tych i wielu innych wydarzeniach opowiedzieli: Magdalena Brzezińska (Grupa Żywiec), Jerzy Ciszewski (Hanami Communications), Piotr Czarnowski (First Public Relations), Agnieszka Dziedzic (Weber Shandwick), Andrzej Halicki (Parlament Europejski), Adam Jarosz (Be Communications), dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska (Uniwersytet Warszawski), Małgorzata Mejer (Procter & Gamble), Norbert Ofmański (On Board Think Kong), Konrad Piasecki (TVN24), Paweł Sanowski (Instytut Monitorowania Mediów), Andrzej Skworz (Press), Ryszard Solski (Solski Communications), Jarosław Sroka (Kulczyk Investments), Grzegorz Szczepański (Hill + Knowlton Strategies Poland), Rafał Szymczak (Profile), Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion), Hanna Waśko (Big Picture), Dominika Wielowieyska (Gazeta Wyborcza) oraz Przemysław Włoszycki (Lighthouse).
Jubileuszowa książka jest dostępna wyłącznie w sprzedaży online. Można ją nabyć TUTAJ.