Logo

Marketing MIX

Atlas rusza z nową kampanią społeczną. Chce docenić fachowców

Firma ATLAS, wiodący producent chemii budowlanej w Polsce oraz marka najczęściej wybierana przez Fachowców, rozpoczęła wyjątkową kampanię społeczną. Jej celem jest budowanie świadomości na temat codziennej pracy wykonawców budowlanych i „odczarowanie” stereotypów związanych z branżą. Elementem rozpoczynającym kampanię jest film (mający już ponad 3 miliony wyświetleń!) Razem możemy więcej, dostępny na kanale ATLAS w serwisie YouTube.

Fachowcy są obecni na rynku od kiedy pojawił się popyt na usługi remontowe czy budowlane. Wraz z upływem czasu, ta grupa zawodowa zaczęła zdobywać coraz większe uznanie społeczne. Opinia wykonawcy stała się, i jest do dziś, ważnym głosem przy podejmowaniu kluczowych decyzji podczas konkretnych realizacji. Firma ATLAS rozpoczęła aktywny dialog z tą grupą zawodową w roku 2008, kiedy ruszył największy w tej branży program lojalnościowy – Program Fachowiec. Kolejnym krokiem i ukłonem w stronę wykonawców stał się bezpłatny magazyn branżowy ATLAS fachowca, dystrybułowany obecnie w nakładzie 60 tys. egzemplarzy. Kwartalnik jest oceniany jako najchętniej czytane czasopismo o tematyce budowlanej. Wdrożone zostały także inne narzędzia: Program Certyfikacji Fachowców, ich czynny udział w testach i walidacjach produktów, zaawansowane procesy szkoleniowe czy doradztwo realizowane przez zespół terenowych szkoleniowców.

Od niemal tygodnia, na kanale YouTube ATLAS, widoczna jest pierwsza odsłona kampania pt. Razem możemy więcej. Jest to historia ciężkiej pracy i ludzi – silnych, niezawodnych – prawdziwych fachowców, którzy ją wykonują i których codzienność zawarta została w 3 minutach filmu.

– Przyjęta i realizowana w poprzednich latach strategia została dziś uzupełniona o nową kampanię społeczną, którą, jako największy producent chemii budowlanej, mamy przyjemność realizować. Jej celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na trud, ciężar i odpowiedzialność, jaką wyróżnia się zawód wykonawcy budowlanego. Poprzez dedykowany fachowcom, i stanowiący rodzaj hołdu, film, chcemy także odczarować ich wizerunek. Przełamać funkcjonujące stereotypy – dziś fachowiec jest wysoko wykwalifikowany, nieustannie podnoszący swoje kompetencje, mający określone specjalizacje, myślący analitycznie i śledzący trendy – mówi Aneta Dobrzyńska, Kierownik Komunikacji Branżowej Atlas.

Wraz z premierą filmu, w którym udział wzięli współpracujący z firmą ATLAS fachowcy, uruchomione zostały także inne narzędzia – kampania online, której celem jest szeroka komunikacja roli fachowca, działania promocyjne w wybranych punktach sprzedaży produktów ATLAS, a także kampania na ekranach bankomatów sieci EURONET.  Dla wykonawców powstała również specjalna linia produktów do pielęgnacji pod nazwą „Niezbędnik Fachowca” – stanowiąca pomoc w codziennej pracy.