Logo

Trade marketingTylko w OOH magazine

POS Barometr | Elżbieta Klimko, EMANO

Jakie najważniejsze zmiany technologiczne oraz cyfrowe zaszły w produkcji POS?

Jeśli chodzi o produkcję POS, to należy powiedzieć, że pod względem technologii stale oraz bardzo intensywnie się rozwija. Obecnie dobry park maszynowy to nie tylko wysoka jakość wykonania elementów, ale także szybkość.

Zaawansowane oprogramowania CAD/CAM oraz ultra szybkie maszyny CNC to najważniejsze elementy, w jakie inwestują postępowi producenci POS. Akcenty cyfrowe w standach zyskują coraz więcej zwolenników, ponieważ z założenia statyczne ekspozycje wchodzą w interakcję z shopperem. Oferta multimedialnych nośników jest bardzo szeroka i ciągle się zmienia.

Jakie nowe możliwości dają owe zmiany?

W kontekście technologii produkcji nowoczesny park maszynowy pozwala wyjść naprzeciw coraz większym oczekiwaniom co do kosztów, jakości oraz szybkości wykonania zlecenia. Kampanie reklamowe ATL muszą być punktualnie dopełnione w czasie przez działania BTL. Dostawca, który nadąża za tempem to cichy partner niejednej udanej akcji marketingowej.

Ekrany LED, panele dotykowe, podświetlenia sekwencyjne czy urządzenia sensoryczne, o ile dobrane z umiarem i adekwatnie do prezentowanego produktu, przyciągają uwagę rozproszonego konsumenta. Daje to większą sprzedaż, czyli największy benefit dla firmy inwestującej w kampanie z udziałem materiałów POS.

W jakim kierunku może pójść produkcja POS?

Cyfrowe rozwiązania w stojakach reklamowych bez wątpienia w większym stopniu skłaniają do zakupu niż te, które ich nie posiadają. Z drugiej jednak strony w produkcji standów reklamowych klienci coraz częściej oczekują materiałów biodegradowalnych i poddawanych recyklingowi takich jak drewno czy sklejka.

Metalowe konstrukcje stanowią solidny fundament do budowania ciekawych wizualnie ekspozycji, a i same w sobie potrafią zaskoczyć wyszukanym kształtem. Klient natomiast oczekuje ekspozycji, która przede wszystkim podkreśli charakter produktu, dlatego trudno jednoznacznie określić, jaki kierunek będzie przeważał, bo każdy produkt wymaga innej oprawy.

Elżbieta Klimko
Project Manager w EMANO

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.