Logo

Trade marketingTylko w OOH magazine

Technologia i ekologia w POS

Nowe technologie i ekologia, to kierunki, które obierają producenci POS. Czy możliwy jest jednak miraż tych dwóch elementów? Czy można się poddać postępowi technologicznemu bez szkody dla środowiska?

Marketerzy mierzą się dziś z dużym zróżnicowaniem konsumentów. Z jednej strony mamy niezwykle otwarte, aktywne i wciąż silne konsumpcyjnie pokolenie Silversów, a z drugiej strony rosnące w siłę nabywczą pokolenie Z – segment społeczeństwa znacznie różniący się od starszych generacji. Zróżnicowanie owo silnie wpływa na produkcję materiałów reklamowych w miejscu sprzedaży. – Zmiany w produkcji POS korelują z ogólnoświatowymi trendami marketingowymi. Jest to zauważalne zarówno w stylu projektowania czy w dodatkach multimedialnych ekspozycji, jak i w materiałach wykorzystywanych w produkcji – twierdzi Marek Dziedzicki, właściciel firmy DZIEDZIK POSM SOLUTIONS.
Jak więc zachęcić współczesnego klienta do zakupu? Jak zawsze rozwiązaniem jest innowacja, a dokładniej innowacyjne podejście do projektowania materiałów POS. W tej kwestii z pomocą mogą przyjść nowe technologie, które sprawują kilka funkcji. Jak twierdzi Marek Dziedzicki, nowoczesne technologie zaimplementowane do materiałów POS dają nie tylko możliwość skupienia uwagi klienta. – Dają również dodatkowe opcje tj. możliwość personalizacji produktu na zamówienie, wirtualne katalogi produktowe, możliwość zaprezentowania szczegółowej specyfikacji itp. Jest to bardzo atrakcyjne z perspektywy uproszczenia procesów obsługi klienta w miejscu sprzedaży, a nawet zmniejszenia wymaganej przestrzeni magazynowej – mówi Marek Dziedzicki.

Dodatkowo można postawić tezę, że współcześni konsumenci bazują w dużej mierze na przekazie audiowizualnym. Aby odpowiedzieć na ich potrzeby, producenci POS chętnie wykorzystują w ekspozyturach multimedia. – Jeszcze do niedawna filmy pokazujące działania produktów były domeną wyłącznie telewizji. Dzisiaj nierzadko można spotkać rozwiązania zakładające nie tylko ekspozycję produktu, ale i np. prezentację jego funkcji przy pomocy filmów produktowych, prezentowanych na monitorach tuż obok produktu. Każdy POS, przyciągający uwagę klienta w sposób niestandardowy, przyczynia się do pozytywnych decyzji zakupowych klientów – dodaje Marek Dziedzicki.

Jak jednak nawiązać kontakt ze wspomnianym już pokoleniem Z, którego głównym źródłem informacji o produkcie jest internet? Otóż materiały POS, to doskonałe nośniki łączące świat offline z online.- Najbardziej zauważalnym elementem łączenia się materiałów POS ze światem wirtualnym, jest komunikacja pomiędzy materiałem POS, produktem a np. smartfonem. Innym przykładem są choćby kody QR, za pomocą których możemy zostać po zeskanowaniu przekierowani do odpowiednich treści w sieci – podsumowuje Marek Dziedzicki. Według eksperta nowe technologie dają jeszcze większe możliwości – Rozszerzona rzeczywistość w obecnych czasach nie jest już tylko domeną gier. Niektórzy producenci np. pokusili się o możliwość wirtualnego lokowania produktu w przestrzeni np. mebli w salonie – dzięki czemu zwiększają się możliwości wizualizacji produktu.
Wykorzystanie nowych technologii to jednak niejedyna zmiana, jaka zaszła w produkcji POS na przestrzeni lat.- Bez wątpienia najbardziej istotną zmianą jest silny wpływ ekologii, wyznaczający kierunek produkcji. Z jednej strony materiały są coraz częściej dobierane w celu uproszczenia procesów recyklingowych, z drugiej strony dużą wagę przywiązuję się do trwałości materiałów, odpowiadających za konieczność wymiany POS w przyszłości – podkreśla Marek Dziedzicki.

Jak zatem może wyglądać miraż nowych technologii stosowanych w POS-ach, a ekologią? – Przyszłość POS-ów widziana dzisiejszymi oczami, skupia się głównie na multizadaniowości idącej w parze z niskim śladem węglowym, tworzonym przy procesach produkcyjnych. Klientom zależy na uniwersalności materiałów POS, materiałach podkreślających ideologię dbania o środowisko oraz na funkcjonalności, która pomimo zmian technologicznych zawsze będzie najważniejsza. Firma Dziedzik już od wielu lat podąża kierunkiem nowoczesnych, proekologicznych technologii, wyznaczając dzięki temu trendy produkcyjne oraz dając klientom szereg unikalnych rozwiązań – podsumowuje Marek Dziedzicki.

Współczesne rozwiązania technologiczne oraz produkcyjne dają producentom POS niemalże nieograniczone możliwości kreacji. Należy jednak pamiętać, iż każda z nich ma tylko jeden cel – zachęcić klienta do zakupu.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.