Marka adidas wraz z agencją Havas Middle East zaprezentowali na jednej z najpopularniejszych plaż w Dubaju pierwszy na świecie billboard, na którym można pływać. Billboard ma pięć metrów wysokości, trzy metry głębokości i mieści 11 500 galonów wody.
Może też zmieścić… 3319 pudełek po butach adidas, a przy budowie całej konstrukcji pracowały przez całą dobę przez trzy tygodnie 32 osoby.
Akcja jest częścią kampanii promującej nową kolekcję strojów kąpielowych adidasa na Bliskim Wschodzie. Billboard ma zachęcić kobiety do akceptacji swojego ciała, a także do uprawiania aktywności fizycznej.
To właśnie Dubaj został wybrany na miejsce umieszczenia billboardu, ponieważ według przeprowadzonych przez markę badań, tylko 12% kobiet w Zjednoczonych Emiratach Arabskich nie ma problemu z ubieraniem stroju kąpielowego na plaży lub basenie. Według wspomnianej ankiety YouGov ankietowane jako główne powody takiego zachowania podały wstyd (ze względu na wygląd swojego ciała), a także brak prywatności, wynikający z ich kultury. Co więcej, 59 % respondentek w wieku 18-42 lat potwierdza tezę, że „media tworzą nieosiągalny wizerunek ciała dla pływaczek”.
Na uroczystej prezentacji billboardu znaleźli się Dareen Barbar, ambasador adidasa i triathlonista po amputacji, który jest również posiadaczem tytułu Guinness World Records, a także Raha Moharrak – pierwsza saudyjska kobieta, która zdobyła Mount Everest.
Źródło: Forbes.com