Marketing MIX Kielce najbardziej przyjaznym miastem w Polsce

Kielce najbardziej przyjaznym miastem w Polsce

115
0

Z okazji świętowanego 30. lipca Międzynarodowego Dnia Przyjaźni Wyspa Sodor, czyli ojczyzna lokomotywek Tomek i Przyjaciele, łączy siły z najbardziej przyjaznymi miastami na świecie. W Polsce ten tytuł zdobyły Kielce, które – podobnie jak Oksford, Neapol czy Sydney, zostały partnerskim miastem Wyspy Sodor. To właśnie we współpracy ze stolicą województwa świętokrzyskiego marka Tomek i Przyjaciele podjęła szereg działań mających na celu promocję przyjaznych zachowań i pozytywnego nastawienia.

Firma Mattel przeprowadziła badanie dotyczące życzliwości mieszkańców poszczególnych miast na świecie, w którym zadawane pytania dotyczyły między innymi troski o innych, bezinteresowności, gotowości do pomocy, empatii i zaangażowania w relacje przyjacielskie. Na jego podstawie wyróżniono najbardziej przyjazne miejsca, które zostały miastami partnerskimi Wyspy Sodor. W Polsce badanie objęło 30 największych miast, a w ankiecie udział wzięło 2 000 dorosłych respondentów (kobiet i mężczyzn, głównie w wieku 25-45 lat) z całego kraju. Kielce otrzymały tytuł najbardziej przyjaznego miasta w Polsce, wyprzedzając m.in. Białystok i Gdańsk, które zajęły kolejne miejsca na podium.

W ramach partnerstwa marka Tomek i Przyjaciele angażuje się w lokalne inicjatywy i podejmuje szereg działań promujących Kielce. We współpracy z miastem odbędzie się familijne wydarzenie, które uczci „przyjazd” Tomka do Kielc, zakończenie wakacji oraz pierwszą rocznicę oddania do użytku po modernizacji Centrum Komunikacyjnego – miejsca letniego spotkania. Podczas wydarzenia mali uczestnicy będą mogli m.in. wziąć udział w warsztatach plastycznych i konkursach, posłuchać występów dzieci i młodzieży oraz odwiedzić strefę zabawy „Tomek i Przyjaciele”. Wydarzenie odbędzie się w ostatni piątek wakacji – 27 sierpnia 2021 roku.

Oprócz zaangażowania w lokalne wydarzenie, Tomek i Przyjaciele prowadzi dedykowaną miastu komunikację internetową. W social mediach cyklicznie pojawiają się posty, które nie tylko zachęcają do przyjacielskich zachowań, ale także promują Kielce i zwracają uwagę na lokalne atrakcje i miejsca. Dodatkowo, marka zapowiedziała konkurs dla miłośników lokomotywek oraz zaangażowała do działań popularnego celebrytę. Kampania będzie trwała do końca sierpnia, a za jej realizację odpowiada butik kreatywny Coollective.

Tomek i Przyjaciele to marka z portfolio firmy Mattel, której historia sięga roku 1945.  Opowieść „Tomek i Przyjaciele” została stworzona przez ks. W. Awdry’ego dla jego syna – Christophera. Niezwykle historie o przygodach przyjaznych lokomotywek na wyspie Sodor szybko zmieniły się w zdobywające szerokie grono zainteresowanych książki. W 1957 roku na rynku pojawiły się pierwsze zabawki Tomek i Przyjaciele.
Od tej pory, przez dekady marka rośnie w siłę, stale rozszerzając ofertę̨ i tworząc miejsca oraz inicjatywy dla swoich miłośników, jak m.in. przedstawienia Tomek i Przyjaciele, park rozrywki Thomas Land czy liczne projekty społeczne.