W czasach wolnego rynku i ogromnej konkurencji w każdej branży, wszelakie firmy i organizacje stoją przed niełatwym wyzwaniem zainteresowania klienta swoim produktem. Współczesny marketing jest realizowany poprzez indywidualne podejście do odbiorcy, co przekłada się na jego lojalność wobec marki i produktu.
Jednym ze „wspomagaczy”, które pozwalają budować wizerunek marki, a jednocześnie pomagają nawiązać pozytywną relacje z odbiorcami są gadżety reklamowe. Ich obecność wiąże się niejako z promocją sprzedaży, a więc wszelkimi rozwiązaniami mającymi na celu, dodatkowe zachęcenie klienta do skorzystania z oferty, a więc wszelkie próbki, czy kuponu, prezenty i bonusy, a także konkursy i gry, w których można wygrać owe nagrody. Wybór odpowiednich gadżetów reklamowych zależy od tego co dana marka chce osiągnąć i jaką relacje planuje nawiązać. O czym należy pomyśleć, wybierając materiały promocyjne?
Czym zajmuje się moja firma?
Na początku należy się zastanowić jaki jest profil i specyfika naszej marki. Jeżeli jesteśmy firmą eventową, która zajmuje się organizacją imprez masowych, możesz potrzebować opasek eventowych, które pozwolą na łatwą identyfikacje uczestników wydarzenia, a przy okazji będą stanowić ciekawą pamiątkę. Zwłaszcza teraz, w czasach pandemii, gdzie krok po kroku staramy się wracać do normalności, przydatne mogą okazać się wszelkie gadżety reklamowe, które będą jak najbezpieczniejsze. Za przykład mogą posłużyć nam właśnie opaski eventowe, które zostaną pokryte dodatkową powłoką z jonami srebra, które stanowią optymalną ochronę przeciw szerokiej grupie organizmów, takich jak bakterie, wirusy czy kurz.
Jaki jest cel moich gadżetów reklamowych?
Wybierając gadżet reklamowy, warto się zastanowić, co chcemy osiągnąć. Powiedzmy, że w banku pojawiła się nowa oferta EKO kredytu. Na wszystkich stoiskach bankowych w galeriach handlowych, przedstawiciele organizacji potrzebują smyczy reklamowych, do których przyczepią identyfikatory. Smyczka reklamowa to jeden najbardziej popularnych gadżetów promocyjnych. Można na nich umieścić logo swojej firmy, nazwę, symbol, a wszystko to w wybranych przez zleceniodawcę kolorach jego marki. Przykuwają uwagę, a przy tym dają znać o tym u kogo szukać informacji na temat konkretnej oferty. A jeżeli jest to oferta EKO warto zainwestować w gadżety wykonane z przyjaznych dla środowiska materiałów. Obecnie smycze reklamowe mogą zostać wykonane np. z ekoskóry, papieru craft, materiałów rPET, czy bambusa. To znak dla klientów, że nie jesteśmy gołosłowni, a nasza oferta idzie w parze jakością materiałów reklamowych.
Kto jest moim odbiorcą?
Gadżet nie tylko musi być unikatowy, ale i dostosowany do odbiorców – ich wieku, zainteresowań, wykonywanego zawodu, czy stylu życia. Przykładowo: organizujemy targi lotnicze i szukamy odpowiedniego prezentu dla uczestników spotkania. Nasza grupa docelowa to pasjonaci powietrznych podróży, zatem chcemy, aby upominek kojarzył się im z marką, a przy tym z tym co naprawdę ich interesuje. I tutaj pojawia się propozycja breloczków materiałowych typu Remove Before Flight. Czerwone wstążki z takowym oznaczeniem, używane są przy wymiennych elementach samolotów, które należy odczepić, usnąć przed lotem. Znawca tematu i pasjonat lotnictwa w mig pojmie kontekst. Na pewno zatem ucieszy się z inspirowanego breloczka z logo marki, który będzie mógł mieć ze sobą wszędzie.
Czy jakość moich gadżetów reklamowych jest ważna?
Odpowiedź jest prosta – jakość gadżetów reklamowych jest kluczowa, ponieważ łączy się bezpośrednio z postrzeganiem nie tylko marki, ale także oferty – towarów, czy usług, które oferujemy. Jeżeli jakość gadżetów będzie słaba, to klient pomyśli, że nasze produkty są takie same. Warto zatem przeanalizować ofertę gadżetów reklamowych bardzo dokładnie, zwrócić uwagę na to, z jakich materiałów są wykonywane. Czy np. posiadają międzynarodowy certyfikat jakości OEKO-TEX 100 świadczący o tym, że produkty tekstylne są wolne od substancji szkodliwych dla zdrowia człowieka, jak i od tych, które mają negatywny wpływ na środowisko naturalne, np. pestycydów, czy barwników alergizujących. Kolejną ważną kwestią jest gwarancja – możliwość zwrotu towarów, czy zgłoszenia wadliwego towaru. Należy zwrócić także uwagę na to skąd pochodzą produkty i materiały, które będą służyć do promocji. Czy np. drewno wykorzystane przy stworzeniu leżaka reklamowego pochodzi z polskich lasów i zrównoważonych źródeł. I najważniejsze – jak dany gadżet reklamowy jest wykonywany. Jakimi technikami tworzy się smycze reklamowe, czy prezentowany na nich nadruk jest wyraźny i zgodny z naszymi oczekiwaniami i w jaki sposób możesz go udoskonalić z pomocą producenta.