Logo

Trade marketingTylko w OOH magazine

Stoisko targowe może być eko

Kiedy oczy świata zwrócone są ku wystawie Expo 2020 w Dubaju, a hasłem promującym polski pawilon jest „Poland. Creativity inspired by nature”, my w Poznaniu już od 2002 roku, staramy się robić wszystko, by z powodzeniem łączyć nowoczesne technologie z troską o otaczający nas świat.

Za oknem złota polska jesień, a za nami kolejna edycja odbywającego się w Warszawie (15-16 września br.) Festiwalu Marketingu – równie kolorowa i inspirująca.

W tym roku postawiliśmy na stoisko promujące materiały ekologiczne. Mimo powszechnej opinii, że branża targowa niewiele ma wspólnego z ideą proeco, wiemy, że jej przyszłość zależy od poszanowania przyrody. Kreatywność inspirowana naturą to wyzwanie, jakiemu jesteśmy w stanie podołać – w końcu Druk Poznań to eksperci od właściwych rozwiązań, współpracujący z partnerami, którzy ideę zero waste mają wpisaną w swoje DNA!

Ekologiczne stoisko? Czy to w ogóle możliwe? Jak, przy zachowaniu najwyższej jakości usług, w codziennej produkcji drukowanych materiałów osiągnąć niższy ślad węglowy? Czy można raz użyte materiały wykorzystać ponownie? Wydawać by się mogło, że to graniczy z cudem, a jednak…

Po pierwsze, konstrukcja – korzystamy z wynajmowanego na życzenie klienta systemu modułowego #beMatrix. Jego podstawą są ramy – szkielet systemu, który może służyć jako podłoga, ściany i sufit. Ramy wypełniamy różnymi materiałami, finalnie oferując naszym klientom nowoczesny nośnik multimedialnych treści. Ram używamy setki razy, na wielu eventach – w ten sposób nadając produktom drugie życie. Dodatkowo, system beMartix posiada ekrany LEDskin® – to pierwsza taka, oryginalna integracja ściany LED z modułowym systemem wystawienniczym. Nasi partnerzy oferują także pomoc klientowi w montażu dowolnej konstrukcji na bazie systemu #beMatrix.

Po drugie, wydruki – jesteśmy przekonani, że materiały twarde (PVC lub dibond) wypełniające ramy powinny odchodzić do lamusa. Stawiamy na ekologiczne wypełnienia targowe i wykorzystujemy nasze tkaniny kilkukrotnie. Jeśli jako wypełnienia klient chce używać płyt, korzystamy wówczas z materiału, którego rdzeń w 80% pochodzi z recyklingu, ale nie zadrukowujemy go bezpośrednio. Drukujemy na folii PET, którą po targach demontujemy i przekazujemy do recyklingu, płyty natomiast wykorzystujemy ponownie na następnych targach.

Podczas wspomnianego Festiwalu Marketingu, który dał początek naszej współpracy z gdańską Spółdzielnią Socjalną ZEROBAN, utwierdziliśmy się w przekonaniu, że proekologiczny kierunek rozwoju naszej firmy jest właściwy. Życie tkanin wykorzystywanych podczas targów na targach tych się nie kończy – Spółdzielnia Socjalna ZEROBAN wyczarowała z nich pięknie obszyte produkty! Kolorowe torby, portfele i kosmetyczki, powstałe z potargowych tkanin, od razu wpadły w oko żeńskiej części Teamu Druk Poznań.
Upcykling, czyli przetwarzanie niepotrzebnych już banerów reklamowych i eventowych, to droga, którą chcemy kroczyć, do wspólnej wędrówki zapraszając naszych klientów. Jeśli, we współpracy z ZEROBANEM, w duchu CSR, możemy przy tym propagować prospołeczne postawy – staramy się podwójnie.

Druk Poznań to firma nieustannie poszukująca nowych rozwiązań, materiałów i możliwości doskonalenia. Chcemy, by nasze produkty nie tylko spełniały oczekiwania coraz bardziej świadomych (także w dziedzinie ekologii) klientów, ale by kreowały rzeczywistość. Wierzymy, że proponowane przez nas ekologiczne stoiska targowe spotkają się z pozytywnym przyjęciem branży targowej. Łącząc siły z #beMatrix możemy stworzyć innowacyjny, a zarazem ekologiczny produkt na miarę przyszłości.

Masz pomysł? My zajmiemy się resztą.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.