Logo

Trade marketing

Koniec z papierowymi gazetkami

Carrefour nie będzie już wydawać papierowych gazetek promocyjnych we Francji. Chce je zastąpić wiadomościami e-mail, SMS lub w aplikacji WhatsApp. O formie komunikacji zdecydują klienci tej sieci sklepów.

Tym klientom, którzy nie zechcą zrezygnować z papierowej wersji, Carrefour będzie przysyłał gazetki pocztą, ale nie będzie to już anonimowa dystrybucja.

– Chcemy całkowicie odstąpić od anonimowej dystrybucji gazetek do skrzynek pocztowych, ponieważ znaczna ich część od razu trafia do kosza. Będziemy stopniowo wycofywać papierowe gazetki na terenie całej Francji – powiedziała Elodie Perthuisot, dyrektorka Grupy Carrefour ds. e-commerce, baz danych i transformacji cyfrowej.

Według francuskiej agencji ds. środowiska i zarządzania energią ADEME, 42 proc. konsumentów uważa, że papierowe gazetki są śmieciami.

Przy okazji przypomnijmy, że pod koniec 2020 roku z wydawania papierowej wersji swojego kultowego katalogu zrezygnowała sieć sklepów IKEA.