Logo

Event MIX

Jubileusz 50 lat katowickiego Spodka nagrodzony w konkursie „Złote Spinacze”

Nagłośnienie 50-lecia Spodka, architektonicznej ikony Katowic, którą od maja 2016 roku zarządza firma PTWP Event Center, zostało docenione w konkursie na najlepsze kampanie public relations „Złote Spinacze”. Spodek znalazł się w gronie wyróżnionych projektów w kategorii „Media Relations”. Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 3 grudnia 2021 r.

Półwiecze Spodka przypadło na czas pandemicznych ograniczeń. Pandemia COVID-19 zniweczyła plany odpowiednio hucznych obchodów 50-lecia działalności hali widowiskowo-sportowej. W konsekwencji braku realizacji imprez od marca 2019 r., zarządca Spodka stracił możliwość uzyskiwania przychodów i tym samym dysponowania budżetem przeznaczonym na obchody jubileuszu. W obliczu niepewności odnośnie do stanu epidemicznego oraz obowiązujących obostrzeń, podjęto decyzję o przeprowadzeniu 50. urodzin Spodka wyłącznie poprzez realizację działań online i postawiono na kompleksowe media relations.

– To dla nas bardzo ważna nagroda, także ze względu na jej symboliczny wymiar. Zwraca bowiem uwagę na trudną sytuację sektora przemysłu spotkań w czasie pandemii – mówi Małgorzata Sklorz, manager ds. komunikacji w Grupie PTWP. –  Cieszymy się, że mimo wielu przeszkód udało nam się zrealizować obchody Spodka w skali, na jaką zasługuje ten unikatowy obiekt – dodaje.

Działania media relations projektu „50 lat katowickiego Spodka” są prowadzone od początku 2021 roku z zaangażowaniem firmy Imago Public Relations. Ich kulminacja nastąpiła 8 maja br., dokładnie w 50. urodziny legendarnej hali widowiskowo-sportowej. W zorganizowanym w sercu hali Studiu Spodek, dziennikarze i zaproszeni gości, rozmawiali o obiekcie. Transmisję rozmów i debat można było śledzić na stronie internetowej. Zwieńczeniem dnia była wieczorna projekcja na elewacji Spodka dat przypominających 50 najciekawszych wydarzeń z 50-letniej historii kultowego obiektu. Na potrzeby komunikacji 50-lecia Spodka opracowany został zestaw 50 najciekawszych, dotychczas nieznanych szerszej publiczności historii, anegdot, faktów z historii Spodka, wzbogacony o archiwalne materiały foto i video.

Komunikacja z mediami opierała się na tradycyjnych narzędziach współpracy, takich jak: informacje prasowe, wywiady, pozycjonowanie ekspertów, spotkania z mediami, a także przybliżanie ciekawostek i historii obiektu podczas indywidualnych wizyt i wycieczek po Spodku. W efekcie ukazało się ponad 6,5 tys. publikacji relacjonujących i wzmiankujących wydarzenia o dotarciu informacji na poziomie 108,2 mln.

W konkursie Złote Spinacze, organizowanym od prawie dwóch dekad przez Związek Firm Public Relations, nagradzane są najlepsze kampanie PR w Polsce. W skład 92-osobowego jury wchodzili przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, praktycy oraz eksperci branży PR i mediów, a także autorytety środowiska akademickiego.