Logo

Event MIXTylko w OOH magazine

Event: Podsumowanie 2021, prognozy na 2022 r. | Artur Szczęsny, Rebelia Media

Trend roku

Niewątpliwie ogólnym trendem było oczekiwanie i niepewność. Z jednej stromy wszyscy widzieliśmy światełko w tunelu i zaczynaliśmy powoli wracać do pracy w realu, a jednocześnie z tyłu głowy było pytanie ile to potrwa? I trwało raz lepiej, raz gorzej aż do przełomu listopada/ grudnia, gdzie jednak mamy powtórkę z anulowania wydarzeń ze względu na sytuację pandemiczną. Tym razem nie było to powodowane kolejnymi ograniczeniami, a bardziej asekuracją samych klientów.

Największy sukces roku 2021

Dla wielu z nas na pewno będzie to utrzymanie się na rynku! Ale z perspektywy branży spotkań to należy uznać te wydarzenia wakacyjne, mam na myśli duże festiwale, które na przekór wszystkiemu odbyły się i miały świetną frekwencję jak choćby Fest Festiwal, Singer Festiwal czy Męskie Granie.

Największy kryzys/ wizerunkowa wpadka 2021

Ekipa – z jednej strony odtrąbiono sukces, a jednak całość jakoś się nie składa. Odwołana kampania alkoholu, szybkie znudzenie się produktami lodowymi, a także nieudane wejście na giełdę. To jednak kryzys i wpadka – czyli nie wszystko czego dotyka się Friz i jego Ekipa zmienia się w złoto.

Wpływ pandemii na branżę

Pandemia nie tylko wpływa na branżę, ale rządzi nią tak jak i całym światem! Planując wydarzenia (jeżeli już takie są) zastanawiamy się czy się odbędą, jakie będą ograniczenie i jak będziemy się zabezpieczać. Normą stały się testy na obecność wirusa SARS-COV2 i nikogo nie dziwi, że po raz kolejny każą mu włożyć patyk do nosa. Zabezpieczenia są na każdym rogu, wszechobecne płyny do dezynfekcji, pudełka z maseczkami jednorazowymi i rozmowy o wirusie. Daleko jest do idealnej sytuacji i stan ten pozostanie z nami w kolejnych miesiącach, oby jednak nie latach.

Wyzwania na rok 2022

Wyzwaniem będą na pewno pierwsze miesiące 2022 roku. Spadek zamówień i odwołane imprezy na koniec roku to także perspektywa stycznia i lutego. Szalejąca fala COVID pozbawi nas realnie szybkiego powrotu do normalnej pracy, ale my wszyscy musimy iść na przód i planować jednak przyszłość. Od momentu powrotu do jako takiego reala, widać wyzwania związane z ludźmi. Braki kadrowe są odczuwalne praktycznie w każdej części naszej branży, zaczynając od agencji, przez gastronomię, hotele, a na transporcie kończąc. Widać też, że złaknieni imprez klienci szukają możliwość realizacji wydarzeń, ale tak, aby jednak nie rzucać się mocno w oczy. Mam wrażenie, że wspólnie będziemy się uczyć robić różnego rodzaju wydarzenia co będzie też pewnie sporym wyzwaniem. To trochę tak jakbyśmy zaczynali od początku.

Artur Szczęsny – Z rynkiem marketingu związany od prawie 20 lat. Jest absolwentem Uniwersytety Śląskiego na wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego. Po latach zdobywania doświadczeń na polu produkcji wydarzeń specjalnych, filmów oraz PR z sukcesem współtworzy agencję marketingową Rebelia Media Group. Z entuzjazmem podchodzi do kolejnych wyzwań. W pracy ceni sobie współpracę z klientem, a także z konkurencją (oczywiście w duchu fair play). Słowo niemożliwe wykreślił ze słownika pojęć.