Logo

Event MIXTylko w OOH magazine

Event: Podsumowanie 2021, prognozy na 2022 r. | Anna Ufnal, Plej

Trend roku 2021

Powrót eventów offline. Rok 2021 pokazał, że ludzie chcą się spotykać offline. Chcą się integrować, uczestniczyć w koncertach czy festiwalach muzycznych. Udowodnił, że online świetnie sprawdzi się w wydarzeniach edukacyjnych czy inspiracyjnych, ale już w integracji, budowaniu relacji i doświadczaniu kontaktu z drugim człowiekiem, kulturze czy sztuce, offline jest nie do zastąpienia. Dla naszej branży oznacza to, że równolegle rozwijamy 3 typy eventów: online, offline i hybrydy i każdy z nich ma swoją unikalną specyfikę. Agencje eventowe, które od początku specjalizują się w tych różnych formach eventowych, są dziś kilka kroków przed konkurencją.

Największy sukces roku 2021

Branża eventowa bardzo szybko odnalazła się w nowej pandemicznej rzeczywistości i bardzo szybko uruchomiła swoje pokłady kreatywności. Przetrwaliśmy lockdown i wszystkie związane z nim obostrzenia, a w 2021 skutecznie odrabiamy pandemiczne straty. W 2021 roku wróciły eventy offline, co nas bardzo cieszy, a my w nowych warunkach, w reżimie sanitarnym, zarówno w formacie offline, jak i online, a często też hybrydowo, prężnie działamy. Dzieje się!

Największy kryzys / wizerunkowa wpadka 2021

W branży eventowej pandemia jest kryzysem samym w sobie. Odwołane wydarzenia, redukcje zatrudnienia, nieużywany, a wart setki tysięcy złotych, sprzęt w magazynach. Ale ponieważ 2021 był dla nas rokiem powrotu eventów offline, raczej wolimy się skupiać na tym, że znowu dynamicznie rozwijamy nasze biznesy, jak najpełniej odpowiadając na potrzeby czekających na eventy klientów.

Wpływ pandemii na branżę (czy nadal jest odczuwany, główne zmiany)

Jak widać choćby po raportach branżowych, agencje eventowe w 2021 roku odrabiają pandemiczne straty. Wróciły eventy offline. Tu działamy zgodnie z reżimem sanitarnym, a to oznacza inne przystosowanie przestrzeni eventowych, inne serwowanie posiłków, testy i sprawdzanie paszportów covidowych gości wydarzeń. Ale organizujemy naprawdę sporo wydarzeń offline, co bardzo nas i naszych klientów cieszy. Równolegle tworzymy niezmiennie od wielu miesięcy także wydarzenia online, które także cały czas ewoluują i bardzo dynamicznie rozwijają się, zwłaszcza w obszarze technologii. Na stałe, przynajmniej na razie pozostają z nami także formy hybrydowe. Jesteśmy przekonani, że agencje eventowe nadal będą realizować wszystkie te 3 typy wydarzeń.

Wyzwania na 2022 rok

Dalsza realizacja i rozwój eventów bezpiecznych, ale jednocześnie efektywnych z punktu widzenia klientów, zarówno w formule offline, online, jak i hybrydowych. Redefiniujemy eventy. W online dalej będziemy rozwijać content oraz platformy streamingowe, bo tu nieustannie kluczowe jest zdobycie i utrzymanie zainteresowania odbiorcy, który coraz bardziej oswaja się z eventami online. Wyzwaniem jest tworzenie coraz to bardziej atrakcyjnego contentu, który utrzyma uwagę odbiorcy jak najdłużej.  Myślę, że w eventach online ten rok będzie upływał nam pod znakiem XR.