Gadżety reklamowe Pierwszy gadżet NFT w branży reklamowej

Pierwszy gadżet NFT w branży reklamowej

0

Odznaka Świątecznego Elfa to pierwszy gadżet reklamowy w Polsce, który wykorzystuje technologię non-fungible token, opartą o architekturę blockchain, znaną z kryptowalut. Gadżet został wydany w nakładzie 30 sztuk na potrzeby akcji charytatywnej, zorganizowanej przez agencję kreatywną Olmeka Creation House.

NFT na stałe zagościł na rynku sztuki kolekcjonerskiej. Pierwsze aukcje cyfrowych dzieł wykonanych w tej technologii odbyły się w Polsce w grudniu tego roku. Na świecie najbardziej znane domy aukcyjne sprzedają NFT od kilku lat, a najdroższa praca Mike’a Winkelmanna, znanego jako Beeple została sprzedana za blisko 70 mln dolarów!

Agencja Olmeka, wykorzystując NFT-manię, zamiast standardowych świątecznych gadżetów, stworzyła limitowaną serię odznak Świątecznego Elfa i przekazała cały nakład swoim kluczowym klientom w podziękowaniu za dotychczasową współpracę. Jednocześnie przedstawiciele agencji, w porozumieniu z ośrodkiem opiekuńczo-wychowawczym na warszawskiej Ochocie, ufundowali choinki i ozdoby świąteczne dla wszystkich podopiecznych. Dzięki temu każdy z partnerów biznesowych agencji został prawdziwym świątecznym elfem.

– W tym roku przełamaliśmy utarte schematy. Zamiast przysłowiowych logowanych gadżetów czy czekoladek, chcieliśmy spożytkować energię świąteczną w nieco inny sposób. W imieniu naszych kontrahentów obdarowaliśmy dzieci z ośrodka opiekuńczo-wychowawczego świąteczną atmosferą, a naszym klientom wręczyliśmy odznaki NFT. Każda z nich jest potwierdzeniem i unikatowym certyfikatem uczestnictwa w tej akcji. Co więcej, uniknęliśmy stresu dostaw w tym gorącym okresie, jak i zmian związanych z kwarantannami oraz pracą zdalną. Gadżet NFT wysłaliśmy w wiadomości prywatnej – mówi Konrad Mizera, właściciel agencji Olmeka Creation House i inicjator akcji, który prywatnie sam jest kolekcjonerem NFT.

Gadżet NFT posiada wartość emocjonalną, ale obdarowany klient może go wydrukować, np. dzięki drukarce 3D, lub użytkować cyfrowo zgodnie ze światowym trendem, odkrywając zawarte w nim tajne przesłanie. Wartość kolekcjonerska jest obecnie nie do oszacowania.