Logo

Inspiracje

Czapki reklamowe w liczbach

15 stycznia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Nakryć Głowy. Jest to doskonała okazja aby szczegółowo poznać czapki reklamowe. Oto kilka najważniejszych faktów o tym popularnym gadżecie reklamowym.

Jakie funkcje powinna spełniać czapka reklamowa? Jak sama nazwa wskazuje, jej główną funkcją jest funkcja reklamowa? W związku z tym, że czapka jest elementem garderoby, to powinna cechować się także wysokimi walorami stylistycznymi i estetycznymi. W przypadku czapek z nadrukiem ich funkcje reklamowe i stylistyczne wzajemnie się przenikają i są ściśle ze sobą powiązane.

W badaniu „Global ad impressions study (2020 edition)” przeprowadzonym przez Advertising Specialty Institute możemy znaleźć kilka istotnych informacji dotyczących czapek reklamowych, na podstawie których można stwierdzić, że czapka w sposób wzorowy spełnia swoje funkcje reklamowe. Jest gadżetem, który przed długi czas generuje dużą ilość kontaktów z przekazem reklamowym. Te funkcje można dodatkowo wzmacniać dzięki wykorzystaniu w swoich działaniach reklamowych jakościowych czapek, które są wzbogacone estetycznymi i jakościowymi zdobieniami.

  • 10 miesięcy – jest to średni czas użytkowania czapki reklamowej – czyli przekaz reklamowy, który jest prezentowany na czapce będzie oddziaływał na odbiorcę przez okres dziesięciu miesięcy.
  • 3400 – jest to średnia ilość kontaktów odbiorców z przekazem reklamowym, które generuje czapka przez czas jej użytkowania. Inaczej mówiąc – przekaz reklamowy, który jest prezentowany na czapce zostanie obejrzany 3400 razy.
  • 69% – taki procent ankietowanych deklaruje, że posiada i użytkuje gadżet reklamowy w formie czapki

Co powoduje, że czapka reklamowa jest zatrzymywana przez użytkowników i chętnie z niej korzystają? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć także we wspomnianym wcześniej badaniu. Na pierwszym miejscu jest wskazywana atrakcyjność danego produktu (czapki reklamowej) – takiej odpowiedzi udzieliło ponad 63% ankietowanych. Na drugim i trzecim miejscu są wskazane takie cechy jak jakość oraz użyteczność czapki reklamowej.

Dlaczego zatrzymujemy u użytkujemy czapkę reklamową?

  • 63% – atrakcyjność
  • 46% – jakość
  • 40% – użyteczność

Podsumowując – czapka reklamowa jako element garderoby musi być produktem atrakcyjnym, estetycznym oraz jakościowym. Wtedy w pełni może spełniać swoje funkcje reklamowe, które mają ogromny potencjał.

Materiał powstał przy udziale firmy CzapkiReklamowe.pl