Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Stawiamy na cyfrowy rozwój | Katarzyna Krawczyk, CCC

O wdrożeniach rozwiązań digitalnych i rozwoju e-commerce, rebrandingu głównych marek oraz o GO.25 Everything fashion, czyli nowej strategii biznesowej mówi Katarzyna Krawczyk, Dyrektor Marketingu CCC, która odebrała w listopadzie 2021 roku Nagrodę Dyrektor Marketingu w aż trzech kategoriach.

Podczas konkursu na Dyrektora Marketingu Roku 2021 roku odebrała Pani nagrody w aż trzech kategoriach. Jak podsumowałaby Pani to wyróżnienie, czym jest ten tytuł?

Każda nagroda cieszy i motywuje do dalszej pracy, udowadnia, że zawodowo podążamy we właściwym kierunku. W tym przypadku radość jest potrójna. Marketing to obszar, który nieustannie się zmienia, wciąż trzeba zaskakiwać, szukać nieszablonowych rozwiązań, być o krok przed innymi i oprócz dobrych efektów, mieć z tego jednocześnie dużą satysfakcję. Przyznane wyróżnienia są potwierdzeniem, że mam świetny zespół, razem udaje nam się trzymać rękę na pulsie i umiejętnie kierować przekaz do naszych odbiorców. Siłą naszego zespołu jest różnorodność i absolutna kreatywność, koncept wszystkich naszych akcji powstaje in-house, nie wspiera nas w tym obszarze żadna agencja kreatywna. Generatorem tych śmiałych pomysłów jest fakt, iż w zespole nie ma żadnych ograniczeń na etapie koncepcji, a kreatywny imput, który generuje każdy z członków ekipy daje drive i niezwykłe zaangażowanie do wdrożenia wszystkich punktów na najwyższym poziomie.

Jedną z kategorii, w której odebrała Pani nagrodę jest „Best COVID Marketing Response”. Jakie Wasze działania związane z pandemią zostały nagrodzone?

W czerwcu 2020 r. wszystkie sklepy zostały zamknięte – naszym celem było przeniesienie ruchu do online, do e-commerce, który wystartował w lipcu 2019 r. i stanowił 4% sprzedaży. Przygotowaliśmy treści, które były dostosowane do każdego segmentu naszych odbiorców. Aby przekonać nieprzekonanych postaraliśmy się, aby każdy znalazł w naszej komunikacji coś dla siebie. Kluczowe do namówienia były osoby starsze, mniej obeznane z nowymi technologiami. Do współpracy zaprosiliśmy Małgorzatę Kożuchowską, która w prosty sposób opowiadała o zakupach online. Dla młodszych użytkowników przygotowaliśmy komunikację, do której zaprosiliśmy influencerów – prowadzili oni specjalne shoppingi online, a także np. treningi sportowe online.

Skupiliśmy się też na komunikacji nowoczesnych rozwiązań ułatwiających proces zakupowy: były to m.in. usługa CCC Express, przymierzanie obuwia online z Esize.me, aplikacja Visual Search, chat boty. Nasze wysiłki skutkowały wzrostem udziału kanału e-commerce z 4% do 17%.

Nagrodzone zostały także Wasze działania w segmencie „Moda / Styl życia / Premium”. Na co tutaj zwróciło uwagę Jury?

W tej kategorii na pewno na nasz rebranding głównych marek: Jenny Fairy, Sprandi, Gino Rossi i Lasocki, a także na wyjątkowe kampanie i akcje specjalne: pierwsza kampania Go For Nature, akcja Let’s Dance with CCC i wydarzenie Hello Summer with CCC. Generalną intencją było wkroczenie w obszary szeroko rozumianej mody i lifestyle’u. Od tej pory CCC miało stanowić swoisty dom modowych marek – dla każdej z nich zbudowaliśmy nową strategię marketingową.

Kapituła Konkursowa doceniła Was także w kategorii Best Loyalty & Engagement Marketing?

Tak, to działania w segmencie Engagement, szczególnie skierowane do najmłodszych użytkowników, których chcemy przywiązać do naszych marek. W 2020 roku wyruszyliśmy w Custom Tour, podczas którego wraz z ekipą Sneaker Boyz umożliwiliśmy naszym klientom wyjątkową personalizację obuwia. Rok później w sklepach CCC w największych miastach Polski, podczas kolorowych i rozśpiewanych eventów w ramach K-Pop Tour, najmłodsi klienci spotkali swoich idoli, a także cieszyli się specjalnymi boxami z K-Pop’owymi gadżetami.

Ogłosiliście niedawno nową strategię biznesową – GO.25 Everything fashion. Trzykrotny wzrost przychodów, dwucyfrowa rentowność, 60 proc. udział kanału online w sprzedaży – to tylko niektóre z Waszym planów?

Pandemia znacząco przyspieszyła realizację kierunków przyjętych przez Grupę CCC na początku 2020 r. Aktualizacja strategii i jej dostosowanie do zmienionego otoczenia było niezbędnym krokiem w dalszym rozwoju firmy. Nasze cele i założenia na najbliższe 4 lata są poparte dokładną obserwacją rynku i zmian w zachowaniu konsumentów. Wzrost biznesu, zadowolenie klienta, rozwój produktu, dalsza cyfryzacja i zrównoważony rozwój – to kilka z głównych kierunków, którymi chcemy podążać w najbliższym czasie. Działania skierowane do konsumentów opierać się będą na jeszcze większej personalizacji, z uwzględnieniem wszystkich kanałów dostępu. Chcemy budować dla nich wartość i wykorzystywać różne narzędzia komunikacji. Za sprawą odpowiednio zróżnicowanego portfolio, będziemy docierać do poszczególnych segmentów klientów. Wykonaliśmy ogromną pracę z produktem, a posiadając zdywersyfikowane portfolio, analizując trendy i stylistykę kolekcji, jesteśmy w stanie zróżnicować komunikację i zapewnić w zakresie naszych brandów ofertę absolutnie dla każdego. Kreowane przez nas światy marek stają się i będą się stawać coraz bardziej magnetyczne.

No właśnie, mocno stawiacie na rozwój w obszarze digitalizacji i modelu omnichannel. Udział e-commerce w trzecim kwartale 2021 r. w sprzedaży grupy CCC wzrósł o 6 p.p., do 45 proc. Jakie są Wasze „cyfrowe” plany?

Przede wszystkim ambitne! Naszym celem jest dalszy intensywny rozwój w obszarze technologicznym. Jego filarami będą omnikanałowe doświadczenia klienta, nowoczesne sklepy wyposażone w  rozwiązania cyfrowe, robotyzacja i innowacje. Tak jak już Pani wspomniała – do 2025 r. zakładamy, że ponad 60% udziału w przychodach Grupy CCC będzie miał kanał online. Jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji uwzględnionych w strategii celów.

W kampanii z okazji Black Week postawiliście na wykorzystanie technologii AR. Skąd pomysł na cyfrowego Brand Hero marki? Z jakim odzewem spotkała się ta kampania?

Chcieliśmy, aby FUZZY, nasz brand hero, był jak najbardziej rzeczywisty i „namacalny” dla naszych klientów. W CCC obserwujemy trendy i wiemy, że połączenie obrazu świata rzeczywistego z wirtualnym już od dłuższego czasu opanowało świat social mediów, mody i marek. Wybór Fuzzy’iego na towarzysza podczas zakupów online wydał nam się ciekawym rozwiązaniem, którego jeszcze na taką skalę nie oferowaliśmy! Okazało się, że nasz pomysł zdał egzamin. Udało nam się nie tylko zwiększyć świadomość marki, wzmocnić zainteresowanie nią, ale też wzbudzić ciekawość wśród naszych klientów. Niebawem zapewne nieraz skorzystamy z możliwości, jakie daje rozszerzona rzeczywistość. To świetny sposób na angażowanie różnych grup odbiorców. Znając trendy w technologii, mamy duży apetyt na rozwój w zakresie NFT – na pewno będziemy eksperymentować z tymi rozwiązaniami i implementować je do naszych działań marketingowych. Stosują je obecnie największe marki na świecie, a my chcemy być prekursorem tych technologii w tej części Europy.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Katarzyna Krawczyk – Dyrektor Marketingu CCC. 17 lat w sektorze fashion pozwoliło jej na zebranie wyjątkowego doświadczenia. Stała za uwspółcześnieniem kodów komunikacji marek Badura, Tatuum i Top Secret, pracowała również dla agencji Warsaw Creatives, gdzie tworzyła innowacyjne strategie marketingowe. Siedem lat na dyrektorskich stanowiskach nie stępiło jej kreatywności, bezkompromisowości i wyrazistości spojrzenia. Od lutego 2020 roku tworzy nowe CCC – innowacyjne, odważne i zauważalne w branży. Ze śmiałością sięga po najnowsze narzędzia komunikacji, nierzadko wyznaczając nowe trendy w marketingu i w świecie fashion.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.

Więcej o tematyce marketingu TUTAJ.